Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
#1228763
Jonas_latt skrev:Jag funderar lite. Inne i vida kan man uppdatera DICE. Någon som har gjort det, vågar man det?
Det finns ingen uppdatering.
Den sista firmware uppdateringen kom 2012
av Nodevla
#1231930
Hejsan!
Har hjälpt en vän att installera om hans dator och Vida.
Men får upp ett kryss i rutan för kommunikationsverktyget.
Jag har inte installerat med än Vida 2014D, så inga drivers till Dice från kina.
Någon som vet om det ska behövas ?
Eller vad kan vara fel ?

Bild
av pontare
#1232116
Hade själv det problemet första gången.

Har du kollat så allt är rätt?

Win 7 pro
Explorer 9
Kommer inte ihåg exakt vad det var mer.

Installerade om min dator och kollade så allt var installerat så funkade de .

Har även eget problem med unknown error funkade prefekt för en vecka sedan
Nån som haft samma problem amvänder bara denna datorn i garaget och inget internet inkopplat!
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
#1232546
Haft patchproblem nu. Har installerat om vida 2014d samt ändrat i datumet i patchen MEN nu får jag upp en ruta wls login hela tiden. Detta fick jag inte innan jul. Själva vida funkar men den där jävla vls login kommer hela tiden. Inaktiverar jag internetuppkopplingen så kommer en blank vls loginruta upp. Hur får man bort denna?
av Jesperhellman
#1232627
Har samma problem med kommunikationsverktyget, är bara ett kryss där.


EDIT:
Hade fel .NET Framework installerat, efter nedgradering till 3.5.1 så får jag upp kommunikationsverktyget.
Senast redigerad av 1 Jesperhellman, redigerad totalt 0 gånger.
av Andreasace
#1233087
dieselmagnus skrev:Haft patchproblem nu. Har installerat om vida 2014d samt ändrat i datumet i patchen MEN nu får jag upp en ruta wls login hela tiden. Detta fick jag inte innan jul. Själva vida funkar men den där jävla vls login kommer hela tiden. Inaktiverar jag internetuppkopplingen så kommer en blank vls loginruta upp. Hur får man bort denna?
Ställ in i webläsaren att blockera popup fönster.
Användarvisningsbild
av sbf
#1234625
Jag har tittat igenom den här tråden, och om jag har förstått det rätt så är det alltså vanligt att man får en DICE utan vissa IC-kretsar om man råkar köpa från fel leverantör.

Det finns en del köptips i tråden, men tänkte bara kolla om någon här på forumet har köptips som är aktuellt just nu där man får en DICE med rätt IC-kretsar, för ett bra pris, med hyfsat kort leveranstid.
av Jonas_latt
#1235656
Jag har haft problem i flera år med min dice. Men nu sista tiden har det blivit värre.


Datorn hittar inte dice. Man får starta om datorn flera gånger, dra ut kabeln ur bilen och sätta tillbaka flera gånger och tillslut funkar den.

Jag har installera om datorn några gånger när jag får detta problem. Ofta funkar den lite bättre igen då.

Tips? Datorn eller enheten som e kass.
av Dilav
#1238023
Har bytt partikelfilter och hade behövt nollställa räknaren för byte.
Har dock dock problem med mina DICE då den plötsligt tappar anslutning. Tror det är något strul på usb kabeln någonstans.
Kommer besöka Malmö imorgon och undrar om det är något som har en fungerande dice med dator (annars kan jag ta med egen dator också) och hjälpa mig återställa, ersätter så klart för besväret? Skriv PM isåfall.
av Jonas_latt
#1238073
Hur lägger ni in nya nyckeln?
*Installerat om vida kör gamla nyckeln först sen nya?
*ger fan i att installera om och bara lägger i 2014 nyckel. Men då fick jag upp att det in te fanns någon sån patch fil.

Hur gör ni för att få det funka?

Jag får upp no valid subscription ändå att jag körde igenom 2014 nyckeln
  • 1
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 240

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]