Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1515225
Jag kör VIDA i en virtuell maskin, Det har alltid funkat kanon då det inte spelar någon roll om man har 7, 8, 10 eller 11 på datorn och man behöver inte bry sig om vilken browser man har heller. Allt (Windows, Brovres, VIDA etc) är ju installerat en gång för alla i den virtuella maskinen.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1515373
Även jag kör VIDA i en VM... I mitt fall är det ett ouppdaterat windows 10 som slav, med uppdaterat windows 10 64-bit som värd.
Det funkar bra om man har resurserna för dubbla win10(totalt minst ca 8GB RAM på värd-maskinen, varav 4 dedikerat till salv-OS'et), annars är nog typ win7 mer lämpligt som slav.

Den stora fördelen med VM är ju just att man kan köra istortsett vad f-n som helst på sin dator utan att påverka VM'n, så risken(spec. på win10) att VIDA slutar fungera pga. en uppdatering är snudd på obefintlig.
Ja, förutsatt att man inte uppdaterar slav-OS'et på flit då ;-) Men då får man skylla sig själv :-D
av Frickis
#1515418
Frickis skrev: ons 12 okt 2022, 08:37 Är det någon som har en gammal Dice-modul som inte används längre och vill sälja den?
Eller finns det någon som kan länka någon prisvärd j2534-enhet som klarar allt som Dice kan?
av KnotVillage
#1515455
Frickis skrev: fre 14 okt 2022, 10:57
Frickis skrev: ons 12 okt 2022, 08:37 Är det någon som har en gammal Dice-modul som inte används längre och vill sälja den?
Eller finns det någon som kan länka någon prisvärd j2534-enhet som klarar allt som Dice kan?
ICarsoft kommer man väldigt långt med men tyvärr långt från vad Dice klarar.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1515491
KnotVillage skrev:När jag försöker installera Vida på W8 stor det är Windows 8 stödjer inte Vida. Bara W7 Pro 32 eller 64.
Märkligt... Vad för version av VIDA försöker du installera? Du kan ju prova att köra installern i kompatibilietsläge för win7.
av KnotVillage
#1515798
Problemet är bara Netframework. Vida lyckas jag installera men eftersom NTW inte finns så står det bara 404 närt man startar Vida.
av chrisf
#1515888
Ladda ner rätt version av .net framework, lägg på USB minne och för över till datorn?
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 240
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]