Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1327103
Ni kan bespara er att ladda ner 2015a, den finns inte, det är 2014d man ändrat lite i trafiken på och ingenting annat, det är fake.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1327104
Inte ens databasen verkar vara annorlunda.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1327224
Hittade en annan gammal laptop i garderoben, med Windows 7 Ultimate. Funkar alldeles utmärkt att köra 2014d med Kina-DICE på. Släckte SRS-lampan i svärfars V70 -09, han har bytt ett trasigt bälteslås.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1327338
Derank skrev:Ni kan bespara er att ladda ner 2015a, den finns inte, det är 2014d man ändrat lite i trafiken på och ingenting annat, det är fake.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Ja , det är ju så som Derank skriver , det är ju fake att Kineserna skulle ha tillgång till databaser mm är ju en ren utopi , Volvo har ju lärt av läxan att inte ge ut något på Dvd media som enkelt kan kopieras och brytas fortsättningsvis
av vjohnj
#1327378
Fast man behöver inte en dvd för att komma åt och kopiera en db.
leiwi skrev: tor 18 jul 2019, 16:25
Derank skrev:Ni kan bespara er att ladda ner 2015a, den finns inte, det är 2014d man ändrat lite i trafiken på och ingenting annat, det är fake.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Ja , det är ju så som Derank skriver , det är ju fake att Kineserna skulle ha tillgång till databaser mm är ju en ren utopi , Volvo har ju lärt av läxan att inte ge ut något på Dvd media som enkelt kan kopieras och brytas fortsättningsvis
Användarvisningsbild
av Derank
#1327631
Jag lämnar dörren på glänt och lägger mig platt om någon lyckas läsa ut en 2016.

Och orkar jag vid något tillfälle, ska jag jämföra databaserna.



Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1328899
Andreasace skrev:Vida 2015 är Vida 2015.
Då vida är onlinebaserat så är denna version som en uppgraderad 2014 men stöd för fler bilar.
Fram till 2017 så är sprängskisser i pdf format, men efter 2017 så började dem göra skisserna onlinebaserat, därav har man inte vida 2018, 19 osv

Däremot så stödjer vida 2015a vissa 18-19 bilar (vet ej vilka).
Usb som medföljer har en "key" som vida läser av vid installation
2015 finns inte, jag har kollat med volvo lokalt, och usb minnet behövs inte heller,

Allt är en ren Scam från kineserna.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av CennethC
#1329349
Oj, detta var en lång tråd.. :)

Letade efter tips vilken felkodsläsare som skulle kunna fungera bäst till min gamla gröna häck från 1999, en 10 ventilars V70 med hela å pigga (!?) 144 hästar...
SRS som bråkar.. Och min hembyggda diod vill inte vara så speciellt behjälplig..
Har börjat förstå att Vida/Dice är det som gäller?
Men vilken vågar/bör man köpa? Finns ju en uppsjö på ebay... Och Kinaköp e ju inte kul nuförtiden med hänsyn till alla mindre kul och "överraskande" avgifter. Utöver leveranstiden då.
Så har ni något tips på vilken version som kan kännas "säker", skickas snabbt via EU, inte är dyrare än vad som behövs?
Och som helst levereras redan igår.. ;)
av MickeM
#1329413
CennethC skrev: tis 30 jul 2019, 11:37 Oj, detta var en lång tråd.. :)

Letade efter tips vilken felkodsläsare som skulle kunna fungera bäst till min gamla gröna häck från 1999, en 10 ventilars V70 med hela å pigga (!?) 144 hästar...
SRS som bråkar.. Och min hembyggda diod vill inte vara så speciellt behjälplig..
Har börjat förstå att Vida/Dice är det som gäller?
Men vilken vågar/bör man köpa? Finns ju en uppsjö på ebay... Och Kinaköp e ju inte kul nuförtiden med hänsyn till alla mindre kul och "överraskande" avgifter. Utöver leveranstiden då.
Så har ni något tips på vilken version som kan kännas "säker", skickas snabbt via EU, inte är dyrare än vad som behövs?
Och som helst levereras redan igår.. ;)
En 1999 är precis i brytgränsen mellan VIDA och gamla Vol-fcr.
Med gamla 10v 144hk ( Fenix system) för motorn,(blinkdiod för diagnos) kan ju tala för Vol-fcr för övriga system. Men vet ärligt inte.
(Dvs en tidig 1999)
För SRS, ABS osv, fungerar bara blinkkoder på tidiga 850.
Användarvisningsbild
av CennethC
#1329542
Testat (i omgångar) med Vol-fcr och den får endast väldans lite connection med systemet. Helt dött när det gäller ex ABS å SRS.
Min hembyggda diodcheck visade första gången koden 432 (bältessträckaren, jordfel. Satte ett motstånd, men ingen skillnad..), men efter det har det vart mer eller mindre "dött". Får ut typ ett litet blink ibland....
Så min förhoppning stod till att kanske denna VIda/dice skulle kunna ge mer, alternativt kanske "snabblösningen" iCarsoft i906.. (För att i första hand kunna släcka SRS-lampan i jakten på vart felet sitter..)
  • 1
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 240

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]