Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
#1310029
Frankpalovaara skrev: mån 08 apr 2019, 03:51 Finns det nån i sthlm som har vida dice som kan hjälpa mig med ladda ner mjukvara?? Betalar självklart för besväret.
Ladda ner mjukvara? Menar du vida eller till bilen mjukvara?
av Jenswass
#1310232
Jag har nu lyckats installera vida 14 på burken. När jag kopplar in min Dice i bilarna, v70 -05 och -07, börjar triangeln lysa rött efter en stund och texten "fel på broms stanna genast" kommer upp. Därefter slocknar allt förutom stereon i bilen. Vida kan hitta bilen och söka felkoder, dock bara höghastighetscan. Får felkod i CEM att det är kass kommunikation med låghastighetscan. DIM är inte röd utan vit i vida. Därefter måste batteriet ryckas för att få igång allt, dvs ac, stolsvärme, hastighetsmätare osv. Till det ännu tråkigare har nu Dice/vida tänt SRS service erfodras. Är det min Dice som är trasig eller någon som har en idé? Detta händer alltså på två bilar.
av fredriknilsson
#1310279
Jenswass skrev:Jag har nu lyckats installera vida 14 på burken. När jag kopplar in min Dice i bilarna, v70 -05 och -07, börjar triangeln lysa rött efter en stund och texten "fel på broms stanna genast" kommer upp. Därefter slocknar allt förutom stereon i bilen. Vida kan hitta bilen och söka felkoder, dock bara höghastighetscan. Får felkod i CEM att det är kass kommunikation med låghastighetscan. DIM är inte röd utan vit i vida. Därefter måste batteriet ryckas för att få igång allt, dvs ac, stolsvärme, hastighetsmätare osv. Till det ännu tråkigare har nu Dice/vida tänt SRS service erfodras. Är det min Dice som är trasig eller någon som har en idé? Detta händer alltså på två bilar.
Det låter som low-speed can skickas i prog-läge av någon anledning. Jag vet dock inte varför. Jag tror inte det är dice'n det är fel på utan något med VIDA.
av kapysch
#1310642
Jag har fått hem en dice som jag installerade på en vm och fick att funka! Problemet är när jag installerade om datorn från win7 till linux och tog samma vm så hände något med min hårdvara ... Den började lysa fast rött sken på firmware .. någon som har en aning vad felet kan varA?
av KrakelSpektakel
#1310680
kapysch skrev:Jag har fått hem en dice som jag installerade på en vm och fick att funka! Problemet är när jag installerade om datorn från win7 till linux och tog samma vm så hände något med min hårdvara ... Den började lysa fast rött sken på firmware .. någon som har en aning vad felet kan varA?
Vad står det för felmeddelande
Användarvisningsbild
av louksor
#1311329
Min dice lyste rött på firmware en gång, innan hade den fungerat i några år...
Fel på firmware, så uppdaterade firmware i min dice och sen dess har den funkat som vanligt igen.
kapysch skrev: ons 10 apr 2019, 22:40 Jag har fått hem en dice som jag installerade på en vm och fick att funka! Problemet är när jag installerade om datorn från win7 till linux och tog samma vm så hände något med min hårdvara ... Den började lysa fast rött sken på firmware .. någon som har en aning vad felet kan varA?
  • 1
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 240

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]

Löjliga priser XC70

Priset på XC70 har stora inslag av spekula[…]