Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1422900
Heliotropen skrev:Någon som vet om det är någon skillnad på vad man kan göra/läsa ut gör information på DICE respektive VXDIAG.
Det bör det inte vara, man använder mig veterligen VIDA med båda.
av Heliotropen
#1422907
Jag har testat VXDIAG med VIDA på två olika bilar. En XC60 -15 D4 och en V50 -10 1.6D. Det jag vill läsa ut sotmängd i partikelfilter och senaste regenerering. Funkar bra på XC60 men inte V50. Tänkte att DICE funkar bättre på äldre bilar.
Senast redigerad av 1 Heliotropen, redigerad totalt 0 gånger.
av Heliotropen
#1422951
Samma sak med Car Scanner på min Samsung S10 med enkel OBD2-läsare. Får inga värden på många parametrar på V50 men som visas på min XC60
av efraiem1
#1423956
Gissar spontant på inget alls. Hårvaran bör endast vara för att kommunicera mellan bilen och mjukvaran i datorn. Det skulle isf vara att de har skrivit något specifik mjukvara för den andra hårdvaran men det är tveksamt varför någon skulle lägga energi på det. I Vida är det defitnitivt ingen skillnad.
av Jonas_latt
#1427990
Nu har mitt vida börjat krångla.
Har haft det på samma dator länge nu.
Inget internet inkopplat eller något annat.

Använde den igår men stängde aldrig av datorn. Och idag så starta inte vida. Ikonen blir gul. Och efter en stund blir det ett ?
Http status 404.

Jag prova återställa till en tidigare återställning några månader bakåt men funkade ändå inte.

Tips?
av HakanF
#1429629
Problem igen med min vida dice 2014d.
Jag får kontakt och kan läsa in bilen kan även läsa felkoder och radera dem.
Men När jag går in på "vehicle communikation" så lyser alla boxar som ska grönt men jag kan inte gå in på dem genom att klicka dem.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Jag har om installerat allt utan att det blivit bättre....
av KnotVillage
#1437285
Någon som vet var man hittar Explorer 10/11 till W7? Var jag än laddar ner det ifrån så står det att det inte stödjs längre. Måste ju ha Explorer 9 eller nyare för att Vida ska funka. Funkar edge?
Användarvisningsbild
av Derank
#1437331
Det är väl bara att ladda ner Explorer 9, det gjorde då jag då jag installerade Vida senast.
  • 1
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 240
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]