Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ateist75
#531068
Jag lovade en liten recension i en annan tråd på en kinesisk kopia av DICE, jag fick den idag.

http://imageshack.us/photo/my-images/803/dsc1488.jpg/

Första intrycket var att den är välbyggd, sarger av gummi, rejäl OBD kabel etc. Den är förövrigt märkt Setek. Stiften ser guldpläterade ut.
Så här ser innanmätet ut, kretsarna är märkta Samsung, AMD och NEC. Den stora kretsen i mitten har inte tillverkarens namn bara ett antal nummer.

http://imageshack.us/photo/my-images/820/dsc1490s.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/90/dsc1491q.jpg/

Jag vet inte om det finns någon bluetooth modul i (kanske NEC chipet?) , kontrollampan blinkar dock. Jag har inte BT möjlighet på min laptop så jag kan inte verifiera.
Slot för minneskort finns men det sitter ingen kortläsare i, varför göra hålet då? :D


Jag hade redan Vida 2010D installerad på datorn så jag vet inte hur den bifogade skivan fungerar, det spelar ju mindre roll :)

Jag gick såklart ut i garaget direkt för att prova.
Det var inga problem att koppla upp sig, drivrutinerna för DICE installerades direkt.

Hittills har jag läst av felkoder, nollat felkoder, kört ett test på DIM (alla mätare rör sig samt displayer visar testtecken), kört elstolen från Vida, kalibrerat stegmotorerna till klimatanläggningen ock läst av en mängd värden i bilen t.ex ETM vinkelgivare. Allt detat fungerade perfekt.
Jag har fått kontakt med samtliga moduler i bilen. Konstaterade att min lmm ev. är felaktig och att min siren till larmet antagligen har kasst batteri.
Dock kan jag naturligtvis inte uppgradera systemen då jag inte har prenumeration på Volvo servern.

Jag känner mig hittills mycket nöjd. Priset slutade på ca 2100kr inkl frakt.

Har ni några frågor ska jag försöka besvara dom.

Tråden handlar inte om någon enskild bilmodell längre, flyttar den till Allmän. /Brainy
Användarvisningsbild
av MartinS
#531239
Någon som har koll på mjukvaran man får med om den fungerar som den skall?

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
#531765
Man kanske skulle slå till på en då? Om man kränger PPC'n också så kanske man till och med går plus på affären.

Fungerar den till alla volvo med OBD-II uttag?

/Martin
Användarvisningsbild
av ateist75
#531804
MartinS skrev:Man kanske skulle slå till på en då? Om man kränger PPC'n också så kanske man till och med går plus på affären.

Fungerar den till alla volvo med OBD-II uttag?

/Martin
Den fungerar garanterat på alla bilar from MY 2000- , vissa av de sista V70 gen 1 tror jag fungerar också. Osäker på tidiga S80 men det borde vara ok även där.
Med andra ord fungerar det inte på alla OBDII bilar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 240
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]