Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1250198
JohnB skrev: tor 17 maj 2018, 08:20 Jag har precis installerat Vida2014D och lagt in licenspatchen för 2099 på Win7x64. Jag har däremot för tillfället ingen Volvo men jag kan svänga förbi föräldrarna och testläsa deras 2012 XC90 och se om det funkar.

Jag har däremot aldrig flashat min dice med ny firmware så den ska enligt säljaren bara klara Volvos fram till 2010 vilket även var årsmodellen på senaste Volvon jag hade så jag nöjde mig med det.

Någon som testat att flasha sin dice framgångsrikt och kunnat läsa ut nyare bilar?

Har även funderat över varför senaste Vida heter 2014, använder Volvo något annat för att läsa ut bilar tillverkade efter det?
Det finns ingen anledning att uppdatera eller"Flasha" Dice kommer ingen ytterligare information eller funktioner
Dice är bara en kommunikations modul för Vida och alla funktioner mm ligger i Vida
Den sista versionen av Vida är 2014D och täcker upp till minst 2015(beroende på modell)
Efter detta så körs Vida enbart via nätet ,vilket innebär slutet för alla "hobbyläsare" :-)
av kalles
#1253181
Jag har kommunikation med bilen men felkoder går ej att läsa får detta meddelande. Någon som fått liknande och kunnat lösa detta? Provat med flera ändrade patcher men samma resultat.
Senast redigerad av 1 kalles, redigerad totalt 0 gånger.
av vjohnj
#1253223
kalles skrev: mån 04 jun 2018, 07:17 Jag har kommunikation med bilen men felkoder går ej att läsa får detta meddelande. Någon som fått liknande och kunnat lösa detta? Provat med flera ändrade patcher men samma resultat.
Vad har du för win igen? samt har du fler än en Dot net? Anv enbart ver 3,5 av NET.
Anv du din dator dedikerat till vida eller kör du med massor av andra program?

Har du ens testat att avinstallera rensat ut allt med vida/dice och installerat igen?

Som jag skrev jag anv W7 32bit ( inte 64bit, som jag skrev) med enbart NET 3.5, och allt fungerar bara bra. Har också Dephi på samma som fungerar kanon. Men jag har just denna dator till just bara diagnostik.
av Henkens
#1253594
Jag har problem med att jag inte kan koppla upp mig mot Dice´n
Kör jag testprogrammet så hittar datorn den.
Jag kör win 10 pro.
Vad gör jag för fel?
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (30.79 KiB) Visad 1167 gånger
av Henkens
#1253994
Har läst ovan nämnda tråd, Hittat att jag skall ändra i Registret, men hur gör man det. Har aldrig varit inne i Registereditorn förut.
Försökt att skapa en ny nyckel som det sägs men får inte till det riktigt.
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (21.69 KiB) Visad 1081 gånger
you need to add the following key to your registry to re-enable this functionality:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MICROSOFT\ .NETFramework]
"EnableIEHosting"=dword:00000001
  • 1
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 240

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]