Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#538324
För mig var det en mapp under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products som innehöll MSXML 6.0, jag tog bort den mappen och sedan gick det att installera.

Man kan ju testa att installera bara SQL från Vida skivan så slipper man köra hela skiten för att inse att det inte fungerade, när man testar alltså. Den ligger på \3PP\Products\SqlExpress\SQLEXPR.EXE. Kör default inställningar.

/Martin
av Willis
#538340
Är du helt säker på att det är den register mappen? Har inte den i min virtuella, tänkte ifall du var helt säker.
Håller på att köra MySQL installationen direkt från skivan. Har även ändrat tiden i BIOS och ska strax testa installationen av VIDA igen.

Håller tummarna! 8)

EDIT: Gick inte, fortfarande "VIDA - Not ok" så jävla drygt! :(

EDIT#2: Så här ser min logg ut, något blir ju uppenbarligen fel med SQL och Databaserna och det är det som felar:
Spoiler »
Användarvisningsbild
av MartinS
#538382
Japp, det var genom att ta bort den mappen i registret det löste sig för mig.

Kan du installera den medföljande sql versionen separat eller får du fel även då?

/Martin
av Willis
#538386
Har varit inne på mysql.com och hämtat hem en 5.5 version som jag har kört annat på via localhost precis som VIDA, men det slår fel i alla fall. Kommer nog sitta hela kvällen nu och försöka komma på hur jag löste detta en gång för VIDA 2010C, men efter en ominstallation av hela datorn var man ju dum nog att inte anteckna hur man gjorde...

Men kanske kommer på det snart :P
av Willis
#538397
Körde från MySQL.com sist jag fick igång VIDA. Känns som ett jävla trixande innan man kommer fram.
Men håller på att installera en fräsch Win7 Ultimate Virtuell just nu och så tänkte jag ta allt från början så får vi se vad jag kommer fram till, hehe =)
Användarvisningsbild
av MartinS
#538474
Det verkar ju bättre att köra SQL express2005 som följer med Det enda det handlar om är ju att lyckas installera den, sedan är ju resten en baggis antagligen.

/Martin
av Willis
#538529
Har kört alla MySQL varianter, dels från mysql.com och den från skivan, men ingen av dem hjälper.
Det första jag installerade på den ny installerade virtuella var VIDA och dert på Win7 Ultimate 32-bit som ska fungera korrekt, men det står fortfarande "VIDA - Not ok".

Just nu har jag slut på idéer... vad står det i readme filen som hänger med den där DVD:n om man köper kina DICE:en?
av m2c
#538564
Willis skrev:Har kört alla MySQL varianter, dels från mysql.com och den från skivan, men ingen av dem hjälper.
Det första jag installerade på den ny installerade virtuella var VIDA och dert på Win7 Ultimate 32-bit som ska fungera korrekt, men det står fortfarande "VIDA - Not ok".

Just nu har jag slut på idéer... vad står det i readme filen som hänger med den där DVD:n om man köper kina DICE:en?
[ VIDA2010D ] Operation Manual
[ VIDA2010D ]°²×°ËµÃ÷

Systems Requirements: Based on WINDOWS XP SP3,IE8, Over 16GB HDD
ϵͳҪÇó:WINDOWS XP SP3,IE8ÒÔÉÏ,Ó²ÅÌ¿Õ¼ä16GÒÔÉÏ

1. Revise the system's date as: December 31th,2010
1.°ÑϵͳÈÕÆÚ¸ÄΪ:2010Äê12ÔÂ31ÈÕ

2. Run the CD-ROM ,<\Install\DVD\Vida_dvdheader\Main\setup.exe>,Choose the languages:[EN-GB], install it to <C:\VIDA> list, till all installations finished ,then restart the computer.
2.ÔËÐйâÅÌÖÐ<\Install\DVD\Vida_dvdheader\Main\setup.exe>,Ñ¡ÔñʹÓÃÓïÑÔ:[ZH-CN],°²×°µ½<C:\VIDA>Ŀ¼ÖÐ,Ò»Ö±µ½°²×°Íê³Éºó,ÖØÆôµçÄÔ.

3. After restarted, once the service icon(The bottom of the right corner) is available(VIDA Status: Running) , and choose the below cracked executing documents [VIDA2010D_patch.EXE], install it to <C:\> list, then retart the computer.
3.ÖØÆôºó,µÈÓÒϽǵÄ"SQL"·þÎñͼ±ê±ä³ÉÔËÐÐ״̬(VIDA Status: Running),Ë«»÷ÔËÐÐһϽâÃÜÎļþ[VIDA2010D_patch.EXE],°²×°µ½<C:\>Ŀ¼ÖÐ,È»ºóÔÙÖØÆôµçÄÔ.


User Name: 1
̞: 1
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 240
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]