Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1219644
Familjebilen skrev:Hur gör ni med strömförsörjning när ni kopplar upp er mot era bilar?

För egen del har jag märkt att jag får problem om jag fullt ut förlitar mig till batteriet, och det här har gällt tre bilar som jag har testat på. Om jag uteslutande använder mig av bilens batteri som strömkälla med DiCE:en inkopplad, blir resultatet att jag bombarderas med felkoder. Kopplar jag sedan på startkablar från en annan bil som står i gång fungerar det smidigt och utan bekymmer.

Jag har försökt mig på att använda en bilbatteriladdare med 4 ampere som styrka, men det fungerade inget vidare. Resultatet blev detsamma som utan. Kanske skulle det fungera bättre med en starkare laddare.

I dag fick jag hem en strömadapter som kan kopplas direkt till DiCE-enheten och sålunda förse hårdvaran med ström. Det här kanske kan fungera medan man kopplar upp sig mot bilen? Jag har inte hunnit testa det här än, men kommer förmodligen att göra så i morgon.

Men ja - hur gör ni när ni ska pilla i VIDA? Fungerar uteslutande batteriströmmen för er? Använder ni er av batteriladdare? Extern strömförsörjning?

Allt gott!
Släng på en laddare. Det gör de på verkstäderna ochså under service. Jag brukar ha en 15amp på när jag håller på med fordonen på jobbet. Slänger på dem några timmar innan jag sätter igång och sedan får de vara på medans jag håller på.



Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av Familjebilen
#1219843
andersuw skrev:
Familjebilen skrev:Hur gör ni med strömförsörjning när ni kopplar upp er mot era bilar?

För egen del har jag märkt att jag får problem om jag fullt ut förlitar mig till batteriet, och det här har gällt tre bilar som jag har testat på. Om jag uteslutande använder mig av bilens batteri som strömkälla med DiCE:en inkopplad, blir resultatet att jag bombarderas med felkoder. Kopplar jag sedan på startkablar från en annan bil som står i gång fungerar det smidigt och utan bekymmer.
Jag använder enbart bilens batteri och har aldrig haft problem med det på någon bil. Om batteriet är friskt skall detta funka utan problem. Om du har testat på tre bilar med samma bristfälliga resultat är nog din DiCE inte helt kurant eller dåligt designad. Det finns ju några olike DiCE-kloner att välja på som kan uppföra sig lite olika i alla möjliga avseenden.
Märkligt. Det kan förvisso mycket väl vara så att min DiCE är knas, men å andra sidan kom jag att tänka på att jag endast vet om när batteriet senast byttes för en av bilarna, och det var för ungefär sex till sju år sedan. För de andra två har jag ingen aning, så det kan lika gärna vara batterierna som är dåliga. Enligt VIDA visade den senaste bilen 11,7 volt när jag hade allt uppkopplat, fast det kanske inte säger någonting?
Derank skrev:
Familjebilen skrev:Hur gör ni med strömförsörjning när ni kopplar upp er mot era bilar?

För egen del har jag märkt att jag får problem om jag fullt ut förlitar mig till batteriet, och det här har gällt tre bilar som jag har testat på. Om jag uteslutande använder mig av bilens batteri som strömkälla med DiCE:en inkopplad, blir resultatet att jag bombarderas med felkoder. Kopplar jag sedan på startkablar från en annan bil som står i gång fungerar det smidigt och utan bekymmer.

Jag har försökt mig på att använda en bilbatteriladdare med 4 ampere som styrka, men det fungerade inget vidare. Resultatet blev detsamma som utan. Kanske skulle det fungera bättre med en starkare laddare.

I dag fick jag hem en strömadapter som kan kopplas direkt till DiCE-enheten och sålunda förse hårdvaran med ström. Det här kanske kan fungera medan man kopplar upp sig mot bilen? Jag har inte hunnit testa det här än, men kommer förmodligen att göra så i morgon.

Men ja - hur gör ni när ni ska pilla i VIDA? Fungerar uteslutande batteriströmmen för er? Använder ni er av batteriladdare? Extern strömförsörjning?

Allt gott!
Släng på en laddare. Det gör de på verkstäderna ochså under service. Jag brukar ha en 15amp på när jag håller på med fordonen på jobbet. Slänger på dem några timmar innan jag sätter igång och sedan får de vara på medans jag håller på.



Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
I värsta fall får det bli att införskaffa en grövre laddare. I och för sig är det så sällan (peppar, peppar, ta i trä) jag använder min DiCE + VIDA, så att slänga på startkablar och en annan bil som strömförsörjare (eller om det nu fungerar med extern strömadapter, som har visat sig fungera när jag är inomhus) är inte hela världen.

Tack hur som helst för era svar! Min käraste ägodel som jag nyligen kopplade upp mot VIDA står för närvarande avställd i ensamheten. Den mojäng jag nu far runt i är inte ens kompatibel med VIDA, men däremot VOL-FCR. Jag hoppas på fortsatt lycka för både mig och er. För oavsett hur kul det än är att klicka runt i VIDA och radera felkoder, är det inte lika roligt när felkoderna faktiskt påvisar ett reellt problem som måste åtgärdas. Må vi allesammans fara över asfalt och slask i frånvaro av felkoder!

God jul och gott nytt år!
av PatricF
#1223674
Ursäkta om det kommer en upprepande fråga. Jag har försökt läsa igenom så mycket det går men tråden är 130 sidor lång..

Som jag förstår det så fungerar 2014D inte på nyare bilar än 2014?
Uppdaterar man firmwaren i sin Dice om det skulle komma uppdatering för nyare bilar eller behöver man köpa en ny då?
Min bil är en V70 -08 men min styvfar har en XC60 -16 som hade varit roligt att koppla upp sig till också.
av pontare
#1223684
Kompisen har problem med sitt vida sist vi hade igång det funkade det perfekt. Men när vi skulle ha igång det förut så vill den inte komma längre än login.
Nån som har någon ide vad som har hänt ?

Explorer 9 är kvar iaf!
av MIKEV70
#1223728
Sökt svar ett tag nu utan resultat.

Köpte en VIDA med DICE på Wish, allt är installerat efter noteringarna som medföljde, men jag får det ändå inte att fungera.

Symbolen är grön, jag kör "All in one", i rutan Username fyller jag i "admin" som det stod i noteringarna, det blinkar till "Please wait" i en sekund för att sedan försvinna. Har även provat siffran 1 som någon annan haft som username, men även där blir det samma sak.

Tacksam för hjälp, Mvh
Användarvisningsbild
av Derank
#1223752
pontare skrev:Kompisen har problem med sitt vida sist vi hade igång det funkade det perfekt. Men när vi skulle ha igång det förut så vill den inte komma längre än login.
Nån som har någon ide vad som har hänt ?

Explorer 9 är kvar iaf!
Slulle tro att den har förfallet
Det gjorde min ochdå vid årsskiftet.

Man får öppna crackfilen med win rar och gå in i textfilen som heter license och ändra datum. Kör in cracken igen. Sedan funkar det.

Jag provade först att ändra i textfilen på installationen. Med det funkade inte.

Ändra i cracken och kör in den igen.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
#1223753
Får du lnte till det har jag en till 2014a som jag ändra och ladda upp ikväll på mega.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
  • 1
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 240

Turn casual moments into unforgettable dates &ndas[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger p&ari[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser det […]