Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av efraiem1
#1411700
efraiem1 skrev: fre 07 aug 2020, 09:14
efraiem1 skrev: tis 04 aug 2020, 13:04 Jag beställde den billigaste där från tyskland. Vi får se hur den fungerar. Men vore gött att kunna läsa ut koder på riktigt och inte bara generisk OBDII. Återkommer när jag har fått den och provat.
Köpte från https://www.aliexpress.com/item/2046145 ... 4c4dIM3aHj, valde VXDIAG och skeppa från Tyskland. Lustigt nog när man tittar på trackingen så går den från Kina. Bara hålla tummarna att den landar i Tyskland först då så man slipper tull och postmordavgiften. Den ska dessutom ankomma redan nästa vecka. Något som aldrig hänt annars med kinapaket.
Jag slapp inte tull. Det sög röv.
Däremot fungerar den fint med VIDA och alla bilar förutom min där den glappar. Börjar dock ana att det snarast är min bil och inte läsaren då den som sagt fungerar felfritt med de andra bilarna jag provat.
Det enda som är trist är att min VM går slött när jag kör vida så man får ha lite tålamod.
av Frownlayer
#1422035
2014d är väl för win7, medan 2014a är för tidigare utgåvor av Windows. Jag kör 2014d på win7, och det fungerar bra. Min dice ser ut som din på bilden. Och vad jag förstår så kan man koppla in de flesta volvo, men då vida inte känner igen modellerna så kan det vara svårt att få ut felkoderna, eller sätta bilen i service-mode.
av Mackan_GBG
#1422190
Har fått problem vid min installation. Har dvd-skivan som kommer med dice-enheten och jag får problem med part 7 när jag packar upp där den säger att den är skadad. Finns det någon som vet om man kan tanka ner just den delen någonstans online alternativt om någon skulle vilja hjälpa att skicka bara den packade filen till mig.
Användarvisningsbild
av Vinkeljärn
#1422381
Tänkte jag skulle skaffa en felkodsavläsare och förstår av ett antal poster här att Vida/Dice är rekommenderat. Min bil är en -06:a. Är inte jätteglad över de långa väntetiderna för transport från Kina: ser tex att de finns på amazon.se (tippar på att de skickar från Kina). Vet någon en europeisk butik som säljer?
av Frownlayer
#1422584
För några år sedan fanns det en butik i Storbritannien som hade nästan samma priser som ebay. Och man fick sakerna på en vecka. Men nu med brexit så vet jag inte hur det är med frakter längre.
av efraiem1
#1422585
Vinkeljärn skrev:Tänkte jag skulle skaffa en felkodsavläsare och förstår av ett antal poster här att Vida/Dice är rekommenderat. Min bil är en -06:a. Är inte jätteglad över de långa väntetiderna för transport från Kina: ser tex att de finns på amazon.se (tippar på att de skickar från Kina). Vet någon en europeisk butik som säljer?
Kolla Amazon.de där tycker jag ledtiderna stämmer bra.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av Heliotropen
#1422871
Någon som vet om det är någon skillnad på vad man kan göra/läsa ut gör information på DICE respektive VXDIAG.
Bilagor
dice_cr.jpg
dice_cr.jpg (22.56 KiB) Visad 662 gånger
  • 1
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 240

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]