Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av berrabus
#1542533
nouton skrev:
nouton skrev:
Kan installera den för 500kr genom ett program som heter teamviewer
har installerat vida/dice i runt 3år finns 2olika versioner av dice, ser exakt lika dana ut dock kretskort på insidan som skiljer sig när covi kom blev kretskorten för dyra då dom var svåra att få tag på så dom hittade ett annat sätt att tillverka dom
om du har vida redan installerat
Tack för erbjudandet men löser det på annat sätt.
Jättebra att folk delar med sig på forum hur man gör för att lösa vissa specifika saker :-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1542591
berrabus skrev:
nouton skrev:
nouton skrev:
Kan installera den för 500kr genom ett program som heter teamviewer
har installerat vida/dice i runt 3år finns 2olika versioner av dice, ser exakt lika dana ut dock kretskort på insidan som skiljer sig när covi kom blev kretskorten för dyra då dom var svåra att få tag på så dom hittade ett annat sätt att tillverka dom
om du har vida redan installerat
Tack för erbjudandet men löser det på annat sätt.
Jättebra att folk delar med sig på forum hur man gör för att lösa vissa specifika saker :-)
Ja visst är det, så slipper man bli grundlurad på 1000 spänn, eller han hade ju sänkt till 500 nu ja ;-)
Användarvisningsbild
av Derank
#1542593
jadu, för 1000kr skulle kunna sålt mina datorer med >Vida installerat, .
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1547874
Kan inte svara för just den, men köpte en liknande för runt 500kr, och den fungerar fint so far. Det är en Mongoose-klon.
av Jonas_latt
#1548681
Måste bara hoppa in med en fråga.
Har vida dice. Kan man alltså köra vida utan dice klumpen? Funkar lika bra? Säger inte vida ifrån när den inte hittar dice modulen?
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1548682
Det går alldeles utmärkt :-) Kör utan dice (och mongoose) på min stationära för att kolla upp saker. Har bara dice:n till en bärbar för enklare hantering.
av Jonas_latt
#1548813
Nu vet jag inte om jag missförstår er helt.
Om ni ska felsöka en bil med eran vida program.
Hur ansluter ni till bilen.? Med "original" dice. Eller kan ni ansluta och felsöka med sån "enkel" kabel obd - usb.

För om ni gör detta med obd - usb utan dice vad får ni i så fall upp i kommunikationverktyg rutan?
20230728_195628.jpg
20230728_195628.jpg (7.04 MiB) Visad 1056 gånger
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1548826
Antingen med en "dice" eller andra kompatibla enheter, t.ex. Mongoose. Finns nån VX-nano eller nåt sånt också, men den är tydligen horribelt långsam (har inte testat själv).
  • 1
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 238
  • 240

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]