Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Sebbestaxx
#1506927
Hej köpte en Vida dice 2014d min insåg att detta var ett äkta måndags exemplar.. installerat Vida allt funkar men rutan där man väljer diagnosverktyg visar bara en blank ruta med ett kryss i. Gällande dicen så reagerar datorn på att jag trycker i något men "firmware lampan lyser rött konstant så efter lite googla de så inser jag nu att den är pajj.. så jag undrar om någon kan länka mig ett par ordentliga kvalitets kopior i stället för jag verkar bara ha otur när jag själv ska köpa saker 🤪
av StoraM
#1507491
Jag har en Kina-Vida 2014D som jag inte använt på några år. Kunde svurit på att den tidigare fungerat med bilen på parkeringsplatsen, utom räckhåll för wi-fi, men nu kräver den internetuppkoppling för att fungera. Är det bara jag som minns fel eller? Hur är det med era Vida?
av KnotVillage
#1509760
Fick problem att jag inte kunde läsa läsa ut någon bil alls. Det stod att tändningen inte var på eller bilen var äldre än 99. Blåste om hela datorn men nu är det helt omöjligt att få in explorer nyare än standard. Fick in Edge men det gick inte att installera Vida då Explorer ligger kvar. Är ett helvete när Windows update inte funkar med W7 längre.
av KnotVillage
#1514867
Någon som vet om det är komplicerat att installera Vida på W8? Hur jag än beteer mig så lyckas jag inte installare Net FrameWork i W7. Har testat allt mellan 3.5 och 4.5. Har gjort denna installation säkert 25 gånger tidigare men när Windows slutade med uppdateringar så blev allt svårare.
Användarvisningsbild
av Derank
#1515068
Hade ochså problem med det sist, jag hade lite olika versioner av win7 och om jag inte mins fel så fick jag det att fungera med win7 servicepack 2, och jag startade med en helt ren installation
  • 1
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 240

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen