Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KnotVillage
#1437378
Men när jag gör det så får jag ner en exe fil och under installationen så hämtar den uppdateringen. Då kommer det upp att operativsystemet ej stöds. MS verkar ju tagit bort allt stod till W7. Måste ju finnas offline så man kan installera utan uppkoppling.
av berg07
#1439177
Någon annan som har fått problem med Vida och OBD2-läsaren VCX Nano på sistone?

Vida fungerar fint i övrigt, men så fort jag försöker läsa in min bil och få ut information i Vida 2014D med hjälp av läsaren VXDIAG VCX NANO fungerar det inte. Att läsa ut koder med denna kombo fungerade senast i somras. Drivrutiner och firmware i läsaren har jag uppdaterat via programmet VX Manager och där får datorn kontakt med läsaren.

EDIT:

Jag kan alltså inte läsa ut min V70 från 2002. Har också testat på en V70 2001 men det funkade inte heller. Det gick att läsa felkoder från bägge tidigare.

Nu testade jag läsa av en kompis V50 från 2012 och då fungerade allting klockrent. Det gick alltså att läsa ut V50:n med VXDIAG i fliken bilprofil direkt. Det funkade också att läsa ut felkoder.

Konstigt detta. Jag kan alltså inte läsa av våra V70 från 2001 och 2002, men på en V50 2012 funkar det.

Jag har läst nånstans att det är bara på bilar som är nyare än 2004 som det ska funka att läsa ut bilen automatiskt i Vida. På tidigare årsmodeller måste man mata in VIN-nr., modell, årsmodell, chassinr. etc manuellt. Jag har prövat båda metoderna (automatiskt/manuellt) på V70 från 2002 och 2001 utan att lyckas.

När jag matar in siffrorna manuellt blir diagnostikfliken klickbar och Vida börjar läsa av info när jag klickar på diagnostik. Men avläsningen går rätt fort och sedan hittar den ingen info om bilen. Symbolen vid batteriet längst till höger i Vida är orange och det står ”nedkopplad”. Tändningen på bilarna är i läge II när jag försöker läsa. Har också testat läsa med bilen igång.

Någon som har en aning vad detta kan bero på?
av Amloaan
#1441304
Derank skrev:Dom funkar typ aldrig och man brukar få en länk för nedladdning, och vida finns ju överallt idag och dra ner iaf
Fick lite problem med min skiva, troligen på grund av att jag har win8 installerat. Såg att det fanns en länk på någon tråd i detta forum där man kunde ladda ner en förinstallerad VM med dice installerat. Men hittar inte den länken längre.
av Jonas_latt
#1445137
Hej nu har jag nog tappat minnet.

Mitt vida börja krångla och jag installera om datorn w7 VIDA 2013

MEN HUR FAN GÖR JAG SEN?
*öppnar patch filen i installations appen.
*Ändrar licens filen till nyare datum.
Kopierar dessa till c: vida mappen.
Öppnar patch filen och kör programmet väljer c:.
Men får upp No Valid Subscription
Vart gör jag fel.
Har installerat vida säkert 10 gånger men nu verka det va slut på det.

Bonus fråga.
Hur funkar det med 2014.
Funkar det på w7 funkar patch rakt av eller måste man göra om där också?
av nouton
#1471635
Amloaan skrev: fre 09 apr 2021, 09:30 Vad gäller för OS, Windows 7 eller 8?
windows 7 pro

explorer 9 - bruka få ladda ner det efter du har installerat windows 7 pro

explorer 9 - länk: https://internet-explorer-9-64-bit.en.softonic.com/
av nouton
#1471636
Fonzie143 skrev: mån 05 apr 2021, 17:11 Hej.
Jag har problem att logga in i Vida.
Hur får man tag på ett VCC CDSID?
Fick med en cd skiva med programmet på.

datum hur länge din login fungerar bruka har gått ut då dom här är kopior från orginal tror dom flesta vida dice är sätta på 2017 på hur länge ett konto fungerar
här är en länk du kan se hur du kan ändra så konto fungerar igen.

av nouton
#1471638
Jonas_latt skrev: tis 11 maj 2021, 21:08 Hej nu har jag nog tappat minnet.

Mitt vida börja krångla och jag installera om datorn w7 VIDA 2013

MEN HUR FAN GÖR JAG SEN?
*öppnar patch filen i installations appen.
*Ändrar licens filen till nyare datum.
Kopierar dessa till c: vida mappen.
Öppnar patch filen och kör programmet väljer c:.
Men får upp No Valid Subscription
Vart gör jag fel.
Har installerat vida säkert 10 gånger men nu verka det va slut på det.

Bonus fråga.
Hur funkar det med 2014.
Funkar det på w7 funkar patch rakt av eller måste man göra om där också?
måste ändra på det också i w7 pro,
hur länge login fungerar har med dice som du köper den är reggat i skivan och inte i windows.
installationen har inget med att kunna logga in eller inte själva inloggningen/använda konto är i patch filen endast.
  • 1
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 240
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]