Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1574785
Jag kommer av flera orsaker hålla ut till slutet på april med bytet.
Skönt att åka dubbfritt så man slipper tänka på datumet då däcken ska vara bytta.
#1574801
jaha, måste åka lite imorgon så det är väl bara att byta tillbaka till vinterhjulen i 3 dagar. Sen skulle det ju bli 12 plusgrader.
#1574803
Jag har bokat byte till 8:e april, och det är nästan lite tidigt, men nödvändigt då jag byter bil den 9:e och ska behålla vinterdäcken. :)
av para
#1574863
Hämtade ny bil i fredags och bytte till sommardäck på den andra igår. Nu vet jag inte vilken som är vilken. Snöar i Göteborg.
IMG_7807.jpeg
IMG_7807.jpeg (2.75 MiB) Visad 217 gånger
Senast redigerad av 1 para, redigerad totalt 0 gånger.
#1574981
Derank skrev: ons 03 apr 2024, 18:14 det är typ samma visa varje år neröver i landet, vad är det med folk som aldrig lär sig?
Rastlösa djur :)

Hade jag bytt men det blivit bakslag kan jag alltid sleva in snökedjorna i alla fall men det går så bra bussar hemma att jag tagit de
#1575453
Många plusgrader nu! Ser ut vara varmt hela kommande vecka här nere i Ystad. Sommardäcken åkte på idag. +16 grader idag - inget bra väder för dubbfria nordiska vinterdäck. Skulle det bli ett bakslag så får väl bilen stå kvar i garaget. :-)
#1575455
EbbevonVolvo skrev:Många plusgrader nu! Ser ut vara varmt hela kommande vecka här nere i Ystad. Sommardäcken åkte på idag. +16 grader idag - inget bra väder för dubbfria nordiska vinterdäck. Skulle det bli ett bakslag så får väl bilen stå kvar i garaget. :-)
Imorgon åker sommardäcken på för mig här uppe i Gävle också. Men bara på ena bilen, väntar veckan ut med den andra. Vi har haft 12-13 grader idag. Snön som kom för några dagar sen är borta så nu är det bara det där sista från tidigare i vinter i skuggiga partier kvar. Bild

Hämtar också ny bil på tisdag så sommardäcken måste sitta på när jag lämnar den andra. Bild
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]