Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1573835
Jag är rädd för att jag inte ens fick på vinterhjulen på min vanliga bruksbil i slutet av november när den första frosten kom. Så jag startade upp en av mina skattebefriade bilar som redan stod på dubbade vinterdäck och har kört med den till och från i vinter. En gammal hederlig 740 kombi som har varit mig väldigt kär.
#1573838
OlandTurist skrev:Jag är rädd för att jag inte ens fick på vinterhjulen på min vanliga bruksbil i slutet av november när den första frosten kom. Så jag startade upp en av mina skattebefriade bilar som redan stod på dubbade vinterdäck och har kört med den till och från i vinter. En gammal hederlig 740 kombi som har varit mig väldigt kär.
En 745-a är alltid bra att ha. Har bara den, det är min sista bil. När den inte längre går att "hålla liv i" får vi klara oss med frugans Subaru XV. Ska byta stötdämpare fram på 745-an i samband med däckbytet, så det får bli lite bättre väder först. Det regnar, blåser och är bara några plusgrader
Användarvisningsbild
av bem
#1573862
lennarte skrev: fre 22 mar 2024, 06:39
OlandTurist skrev:Jag är rädd för att jag inte ens fick på vinterhjulen på min vanliga bruksbil i slutet av november när den första frosten kom. Så jag startade upp en av mina skattebefriade bilar som redan stod på dubbade vinterdäck och har kört med den till och från i vinter. En gammal hederlig 740 kombi som har varit mig väldigt kär.
En 745-a är alltid bra att ha. Har bara den, det är min sista bil. När den inte längre går att "hålla liv i" får vi klara oss med frugans Subaru XV. Ska byta stötdämpare fram på 745-an i samband med däckbytet, så det får bli lite bättre väder först. Det regnar, blåser och är bara några plusgrader
En Volvo 745:a verkar sega. En framliden arbetskamrat på mitt jobb hade en röd 745:a han åkte med i 70 000 mil innan han fick ett lass med grus över bilen från en framförvarande lastbil i nåt större gupp (han låg väl lite för nära), sen tyckte han inte det var värt fixa till bilen som blev "blästrad" av allt grus, framrutan paj och motorhuven likaså. Han var dessutom mekkunnig och hade även en kompis som hade bilverkstad så den bilen var nog rätt billig att ha. Kanske drog lite bensin men i övrigt var det nog billiga mil.
#1573903
Ställer av S70:n nästa vecka och ställer på V70:n istället, blir ju som att byta till sommardäck eftersom V70:n står och myser i garaget med sommardäcken på.
Användarvisningsbild
av joel80
#1574021
Stod ute på altanen i t-shirt idag och grillade. Man såg nästan hur snabbt snön smälte på gräsmattan.
Kände att snart är det dags, men bara att jag tänkte det verkar ha upprört någon, nu snöar det för fullt och det har redan kommit 4-5cm.


(Precis utanför Gävle)
#1574026
Än så är det ett bra tag kvar här uppe, men när det blir dags så har jag redan 745:an klar med sommardäck att dra igång, så behöver man inte jäkta :)
(145:an och Amazon har sommardäck också, men dom står mer otillgängligt)
av Lövet
#1574041
Nu orkar jag inte vänta längre. Behöver inte åka tidiga morgnar och på nätterna närmaste tiden så det borde vara lugnt.
57A774AC-B58B-4935-89E7-888F810E9212.jpeg
57A774AC-B58B-4935-89E7-888F810E9212.jpeg (452.37 KiB) Visad 184 gånger
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]

Seagrave

Tjena! Går det att limma eller täta m[…]

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]