Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
#391244
Larzan skrev:
~Kalle~ skrev:Helgen v. 14 på ett ungefär. Man "måste" ha sommardäck senast 15 april :wink:
Vadå "måste"?

Hos oss så byts det så snart garageuppfarten är isfri, vilket är mycket snart hoppas jag.


Dubbdäck får användas den 1 oktober till den 30 april och under annan tid om det är vinterväglag[/u].
Den 1 december till den 31 mars är det krav på vinterdäck och minst 3 mm mönsterdjup när vinterväglag råder. Kravet gäller däck till personbilar, lätta lastbilar och bussar med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagnar som dras av sådana fordon.
[/i]
Nja, det har ju ändrats

Dubbdäck får användas
1 oktober–15 april
, men även under annan tid om det är eller befaras bli vinterväglag
Användarvisningsbild
av SvenB
#391248
Tänkte nästan byta i dag, men väntar någon dag till.
av Lövet
#391421
Väntar på fälgar från England som kommer nästa vecka. Hade tänkt att slänga på dem direkt men nu har det börjat snöa(!) igen i Stockholm så det dröjer väl någon vecka till innan de åker på.

Sunkbilen får åka på sina dubbfria vinterdäck tills de ramlar av. Den bilen kostas inte på i onödan. Billigare än bussen är mottot.
#391453
Så fort det bara är möjligt. Även innan "kravet" på vinterdäck upphör. Kommer nog försöka få på dem om någon vecka eller så. Om jag bara kan lita på vädret.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 58

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]