Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1370411
Jag skulle kunnat köra på sommardäck hela denna vinter. Har inte varit ute med bilen i salt, snö eller halka en enda gång. Så jag väntar lite till. :-D
#1370412
Allinug skrev: ons 18 mar 2020, 12:29
Lucif3r skrev:Min första tanke var "vafan har corona med däckbyte att göra..?"... Tog mig en stund att inse att många inte byter hjul själv.... :P
Jag byter själv, alltsedan ett riktigt otrevligt "drive-in"-hjulskifte på ICA Maxi. Där skulle man köra upp på en ramp och jag gjorde mitt bästa för att göra det, men det tog lite för lång tid för den otålige däckskiftaren. "Use your eyes" och en massa fula ord och tecken på utländska. Sedan klarade de uppenbarligen inte att skruva dit bultarna ordentligt, för låsbulten lossnade och försvann under färd.

Jag håller med dig det där packet lurade min syster att hennes hjul behövde balanseras.
Det behövdes inte då en kompis till mig redan gjort det. Inte nog med det de drog sönder varenda låsbult innan de drog härifrån. Dem fick jag ta bort sedan :bored: så jag vill avråda från sådana ställen.
Jag antar att du syftar på sådana där tillfälliga skjul de sätter upp. I ditt fall låter det riktigt illa hoppas allt klarade sig utan skador och samma med dig.
#1370542
Ja precis, det var tillfälliga skjul. Det var på högersidan låsbulten lossnade under färd. Jag fick köpa en ny sats med låsbultar, så det blev ett dyrare däckskifte, men som tur var inga andra skador.
#1370700
Igår: +10 på dagen. Ungefär nu: -5 ute. Nä, sommardäcken får vänta nån vecka till.
Men jag tror bannemej de har börjat sopa gatorna nu!
Användarvisningsbild
av Funk
#1370721
grillchips skrev:Igår: +10 på dagen. Ungefär nu: -5 ute. Nä, sommardäcken får vänta nån vecka till.
Men jag tror bannemej de har börjat sopa gatorna nu!
Ungefär så är det här i Gbg idag också. Och jo, dom har börjat sopa här.. :-)

/Thomas
Användarvisningsbild
av EjS
#1370885
Ingen tur till Idre i påsk. Så ordnade idag.

Powerstop rotors och belägg tar åtminstone ett år mer. Runt 50.000 km.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Bilagor
IMG_3381.jpg
IMG_3381.jpg (806.71 KiB) Visad 372 gånger
IMG_3377.jpg
IMG_3377.jpg (668.82 KiB) Visad 372 gånger
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 58

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...