Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av STR
#1539490
Såg några så sent som idag med dubbddäcken på i södra Sverige men är inte förvånad när jag en sommar vid ett trafikljus hamnade sidan om en minibuss med dubbdäck på och månaden var ... JULI. :-/
#1539530
STR skrev: sön 30 apr 2023, 15:43 Såg några så sent som idag med dubbddäcken på i södra Sverige men är inte förvånad när jag en sommar vid ett trafikljus hamnade sidan om en minibuss med dubbdäck på och månaden var ... JULI. :-/
Du får ju köra på dubbdäck om det förväntas bli vinterväglag, eller om du är påväg någonstans där det kan vara vinterväglag, även på sommaren...
Användarvisningsbild
av batmac
#1539532
Vi bytte 22 april, dagen efter började det vräka ner snö. Slaskade bort snabbt dock och nu är det fint igen

Bild
#1573753
Ooopsss ;-)
Senast redigerad av 1 EbbevonVolvo, redigerad totalt 0 gånger.
#1573754
Visst kliar det! :-D Men här i södra Skåne hade vi frost på morgonen denna vecka. Nu bara ett par plusgrader, som lätt blir minus och frost. Mina vinterdäck får sitta på ett tag till. Dessutom ser mina vinter och sommarfälgar nästan likadana ut. Bilen går också tystare med dom dubbfria vinterdäcken. :-)
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 58
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]