Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1242685
Nu ska de på :wink:
IMG_5104.jpg
IMG_5104.jpg (1.2 MiB) Visad 592 gånger
Snöade i morse vilket känns sådär men behöver inte bilen mer förrän i slutet av månaden, kan ta bussen om det behövs tills dess men därefter får det allt vara vår 8)
#1242691
Jag ger det nån vecka till här på västkusten. Kör ju ändå dubbfria och sambon ska ha bilen snortidigt en dag i veckan och då skulle det ju faktiskt kunna vara frost. Ska hinna tvätta sommarfälgarna också :-)
#1242749
Jag bokade tid idag där jag har förvaringen.. Tills om en vecka. Då ser det ut att bli varmare och inre så kallt på nätterna, samt att jag har nån vecka då det verkar som att jag vare sig har så tidiga mornar eller kvällsjobb.
Tycker det egentligen är lite tajt med tid för byte mellan 1-15e april.. Och det funkar inte så bra med så kort intervall för ett sånt avlångt land..
#1242761
joel80 skrev:Jag bokade tid idag där jag har förvaringen.. Tills om en vecka. Då ser det ut att bli varmare och inre så kallt på nätterna, samt att jag har nån vecka då det verkar som att jag vare sig har så tidiga mornar eller kvällsjobb.
Tycker det egentligen är lite tajt med tid för byte mellan 1-15e april.. Och det funkar inte så bra med så kort intervall för ett sånt avlångt land..
Fast gränsen är ju förenad med ett "men" om du kör där det faktiskt är vinter. Här i söder är det rätt bra med en deadline när folk får skärpa sig och plocka av rasslet eftersom det oftast varit varmt och torrt en månad vid det laget :)
#1242772
Är det vinterväglag får du ha vinterdäcken på hur länge du vill ändå
#1242788
Lövet
Sant.. Nu verkar det ändå som att det i Gävle-Stockholmstrakten är vintern över.. i allafall om en veckan. ;)
Kan ju ev behålla vinterdäcken på andra bilen en vecka till här uppe... då kan jag ju ta den om det skulle bli ett bakslag sen.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 56
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]