Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1536125
StefanN skrev:Jag byter i veckan, kör inte på natten och kan alltid låta bilen stå i vilket fall.
Skönt. Jag måste upp och skjutsa barn fortfarande.
Användarvisningsbild
av sewen
#1536133
Har köpt beggade fälgar men skulle gärna ha andra sommardäck på. Kan tänka mig köpa bättre begagnade hos en däckfirma jag litar på och enligt dom var det störst chans att hitta nåt vettigt ett par veckor efter de flesta bytt. Så får håll ut ett tag till. Kör odubbat så det går ju att vänta lite och hittar jag inget vettigt kan jag ju alltid slänga på de gamla hjulen som har helt ok sommardäck.
#1536140
Sommardäck??? Jag lade på vinterdäcken för fyra veckor sedan. :-o
#1536162
Då min kärra rullar på dubbfritt och jag ska köra runt 150 mil över påskhelgen får de sitta kvar ett tag till.
De nya sommardäcken kommer nog i nästa vecka, så det blir ändå lite stressigt att byta innan dess.
#1536177
Visst det skönt med en 740 och vara pensionär sä man inte behöver bry sig. Kör vinterdäck året om numera. Dubbat visst, vintertid. Men den står still mest då..... Med dubbdäck på ifall man måste köra.
Användarvisningsbild
av bem
#1536193
Byter till sommarhjul den 4 april. Nästan all snö är borta häromkring. Åkte längdskidor (bredare fjällskidor) igår lörd 1 april och det fanns lite snö i skogen när jag starta, men när jag åkt klart några timmar senare hade dagsmejan smält bort i stort sett all snö. Kan finnas lite snö/is på mindre skogsbilvägar och så här men landsvägarna är snustorra. Så det är f.n. lagom byta till sommarhjul här. Men det kan förstås bli bakslag i vädret men då får jag anpassa körningen eller hålla mig hemma om det blir såpass mycket snö eller halka. Bor i mellansverige.
#1536201
lennarte skrev: lör 01 apr 2023, 20:52 Visst det skönt med en 740 och vara pensionär sä man inte behöver bry sig. Kör vinterdäck året om numera. Dubbat visst, vintertid. Men den står still mest då..... Med dubbdäck på ifall man måste köra.
Ibland känns det som jag kör dubbdäck året runt också. Här längs södra Norrlandskusten kan kylan komma och gå. Brukar få lägga om i början av oktober för nån tidig köldsmocka sen kör man i värme igen fram till årsskiftet. Samma i andra änden. :P
#1536203
Sommarvinterdäcken (😱😅) kommer på i veckan, förmodligen även sommarhjul på Subarun. Sedan kommer väl dom andra efterhand. Äldsta dottern har ganska slitna odubbade på ena bilen, så det är nog läge att låta dom vara på i sommar. Men hennes lilla (Peugot 107) är fulldubbad.
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 58
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]