Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#396339
Äntligen, nu är sommarhjulen på.

Om dom nu kunde sopa upp all sand så vore det perfekt.
av llesrof
#396347
Sommarhjulen får vänta några veckor till. Just nu vräker snön ned :D Det är ju inte bara snö och risken för ishalka som gör att jag väljer att ha vinterhjulen ett tag till, sommardäckens egenskaper lämnar en del att önska när det bara är några grader varmt eller ännu kallare. Som vädret är nu så känns det oansvarigt att köra med sommahjul här.
Senast redigerad av 1 llesrof, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av opA
#396360
Mina åkte på i onsdagskväll... +1 och regn på morgonen när vi åkte till Trollhättan, kändes sådär lyckat men men 8) :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
#396361
Den snö som fallit i mellansverige i natt kommer att smälta bort i dag, eller åtminstone närmaste dygnet, vägarna är fortfarande "rena". Jag har en tanke på det här med dubbdäck. Snart är det 15 april, och då skall de ju vara av om inte vinterväglag råder. Vem avgör det, polisen? Vore det inte bättre om man på Väglagsinfo på VV:s hemsida kunde få reda på var det är tillåtet att ha dubbdäcken på bilen. Jag litar inte på polisens godtycke och tyckanden.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av opA
#396400
PDK skrev:Ja nu har det snöat i sex timmar... räcker det inte snart?
Skojar du eller ? Du bor i Trollhättan / Skövde och det har snöat i 6 timmar ?! ?:-/ :-O)
av Lövet
#396402
Brainy skrev:De där blir nog riktigt bra på Beemern Andreas!

Här är det inte ens snöblandat utan det är snö.
Stod igår och vaxade hjulen för att kunna montera dem de närmaste dagarna. Vaknar upp och bilen ser ut som en igloo. :evil:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 56

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]