Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1315611
Bor någon av er i västra/södra Sverige??? Här kan det skifta från sommarväglag till isgata utan att man kan se det i april/maj när det är den typen av väder vi har nu. Hagel nästan varje dag och snö 4-de maj, så här nere är det nog mer befogat med dubbade vinterdäck än uppåt landet där det är mer förutsägbart. Jag monterade på sommardäcken samtidigt som jag gjorde servicen på Volvon (mitten på april) och någon dag efter var det några nätter med frost och "snorhalt" på morronen (någon timme) sedan var det bra väglag igen. Nu behöver jag inte köra längre på morronen, men det är många andra som måste. E6-an har varit helt stängd (i någon eller både riktningarna) några gånger i vår p.g.a avåkningar, vet dock inte om det varit frost eller "annat". B.la har lastbilar vält och legat över båda filerna (det är motorväg)
Det är dock ovanligt att det är sådant "aprilväder" ända in i maj.
#1317980
Jag har fortfarande kvar att byta däck på framhjulet på min cykel. :-( På bakhjulet byte jag för ett par månader sedan då ett dubb gått igenom inåt slangen och gjort punka. Dags att köpa nya vinterdäck mao.
#1317984
Allinug skrev: tor 23 maj 2019, 11:38 Jag har fortfarande kvar att byta däck på framhjulet på min cykel. :-( På bakhjulet byte jag för ett par månader sedan då ett dubb gått igenom inåt slangen och gjort punka. Dags att köpa nya vinterdäck mao.
Jo du vet väl att det är förbjudet o åka med sommar o vinterhjul blandat. :laugh:
Nej skämt åsido man kan undra om det är böter på o åka cykel med dubbdäck på sommaren.
Senast redigerad av 2 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gång.
#1317986
Allinug skrev:Jag har fortfarande kvar att byta däck på framhjulet på min cykel. :-(
Jag har kvar dubbdäcken på min ena MTB, som jag mest använder på vintern, men nu börjar det bli dags att byta på den också.
#1370083
StefanN skrev: tis 17 mar 2020, 08:52 17 mars skriver man i kalendern när man bytte till sommardäck 2020.
60612402202__668EE0CA-7EB3-4641-ABEF-62372498B72B.jpeg
Vaa! en passat i volvo forum! :-o :-D Skämt åsido är det Pirelli Cinturato P7 Blue funderar själv på att köpa dem,är de bra?
#1370088
Härligt Stefan! Vi bor ju inte långt ifrån varann men Vallentuna är ett köldhål och minusgrader i prognosen ett tag till. Vi kan heller inte riktigt låta bilen stå om det skiter sig totalt med vädret så jag avvaktar ett tag till.
Men främst, bort med gruset först. Vill undvika stenskott i mina "diamond cut". :D
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 56

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]