Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1373151
Bra tips!

Såhär se de ut som jag har nu, och de avråder jag starkt ifrån ifall någon annan står i begrepp stt köpa nya.
Screenshot_20200405-092008_Google.jpg
Screenshot_20200405-092008_Google.jpg (36.11 KiB) Visad 588 gånger
#1373153
Usch Usch,,, de ser grymt ömtåliga ut.... nästan som de kan gå sönder bara man tittar på dem.

Köp de som jag hade på bild så kan du t.o.m brassa på med mutterknacken utan att vara rädd för de går sönder...
av PerreS
#1373171
Jag byter aldrig till sommarhjul före mitten av april. Kommer det lite snö och är minusgrader måste jag ändå kunna ta mig till jobbet, och det kan jag bara med bil, därav fegandet.
#1373172
Låsskruvarna på bilden ovan är väl de gamla volvolåsen, dom slutade man väl sälja för över 10 år sedan, just för att de är kass.
av Lövet
#1373174
VolvoB20 skrev:Här har i ett bra stalltips.

På vår gamla BMW har vi original låsbultar.

Trots 20 år av misshandel och slamrande med tryckluftdriven mutterknack osv så funkar de fortfarande perfekt och är i fint skick.

Dessa rekomnenderas starkt då de i princip är helt oförstörbara trots misshandel och andra behandlingar som lednycklar och annat, kostar 400 kr för 4 st. Vet inte riktigt vad man skulle hitta på för att förstöra dem. verkar tåla vad som helst under årtionden av användning.

De kanske inte är världens säkraste pga att tjuvarna skaffat sig en uppsätting av de olika hylsorna som inte är så många, men starka är de.

Bild
Tyvärr är dessa en av de typer jag haft problem men 1)berodde på förra ägaren 2)var ett handhavandefel från hans sida.

Det jag tror hänt är att det samlats skit i bultarna så när hjulen ska av så får han inte in nyckeln tillräckligt långt men drar till ändå - vips är spåren på bultarna förstörda i ena riktningen (de böjdes). Problemet är att geniet sen drar på hjulen vid nästa däcksskifte och då funkar det ju eftersom "vingarna" är böjda så de funkar åt ena hållet men inte det andra. Sen bytte bilen ägare :( och problemet landade i mitt knä för sånt där tittar man ju inte på vid köp. Eftersom den är konisk så gick det att banka in den "för långt" så den greppade ändå tillräckligt mycket för att få bort hjulen. Sen åkte dem i tunnan.
#1373189
holy shit, trodde ingen skulle klara konststycket att köra sönder dem, mina är ju som nya efter 20år med mutterknack...

Han måste lyckats vålda dem något enormt, även om det är lite skit i botten för att lyckas svarva bort splinsen :-o :-o :-o

Fast det är klart, har man en mutterdragare som ger 2000 Nm så kan man så klart dra av det mesta,
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
#1373190
VolvoB20 skrev:holy shit, trodde ingen skulle klara konststycket att köra sönder dem, mina är ju som nya efter 20år med mutterknack...

Han måste lyckats vålda dem något enormt, även om det är lite skit i botten för att lyckas svarva bort splinsen :-o :-o :-o
Underskatta aldrig folks klåpighet ;-)
#1373216
Sommarpuckarna på :-)
20200405_140811_copy_3024x2268_copy_2268x1701.jpg
20200405_140811_copy_3024x2268_copy_2268x1701.jpg (358.31 KiB) Visad 531 gånger
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 56

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom