Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1240027
Du är ju bästa världar, grillchips. En bil på sommarhjul, och en på vinterhjul. Inte tror jag det, just nu, kliar i fingrarna att åka långtur i V50? :roll:
#1240028
25:e april 2017 hämtade jag bilen efter polering och lackförsegling och då satt vinterdäcken på och snön låg kvar på gräsmattan.
KAN behöva nya däck och då är det lättare att byta nu än när sommarhjulen sitter på. Vill ju ha fälgarna snygga och utan gamla balansviktet vid ett däckskifte. Är ja smart så kör ja till däckhandlaren på vinterdäcken och köper nya sommardäck så monterar dom sommarhjulen samtidigt 8)
Michelin Pilot Sport 4S lutar det åt.
#1240030
Bytte i söndags då bilen ska bytas in på fredag annars hade jag väntat lite till men nya bilen levereras med vintersulorna (suck) på då det vankas fjällresa över påsk men sen åker sommarsulorna på, dock beroende hur väderleken ser ut ;)
#1240035
Min kära 745-a har ju kommit upp i den aktningsvärda åldern av 30 år så jag behöver inte ha vinterdäck på den..... :-O)
Men dom får nog ligga på ett tag till. -3°och ett par cm nysnö på igår blöta vägar..... Det blir dubbdäck ett tag till. Dom lovade vårväder till slutet av april i i radion för en timme sedan, men här (Halmstad) känns det i luften att den kommer tidigare. Kanske i början på april :roll:
#1240037
Förra året bytte jag kring den 15:e april (kör med dubbdäck). Fick köra hem på sommardäck i nysnö ett par dagar då det började snöa i slutet av månaden...

Jag kommer att vänta längre i år trots att jag har dubbdäck. I den här takten så kommer jag inte att byta förrän i maj :roll:
#1240056
Sommarhjulen åkte på igår
Användarvisningsbild
av Funk
#1240064
sura56 skrev:Sommarhjulen åkte på igår
Ca. 5 km från där bilden är tagen var det ett par cm snö och blixthalka lite varstans i morse ...ingen vidare timing va ?? ;-)

/Thomas
#1240065
Funk skrev:
sura56 skrev:Sommarhjulen åkte på igår
Ca. 5 km från där bilden är tagen var det ett par cm snö och blixthalka lite varstans i morse ...ingen vidare timing va ?? ;-)

/Thomas
Ja det började mot kvällningen, men det är i stort sett borta redan.
Men det gör inget, den får stå i garaget nytvättad några dar nu ändå.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 56

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]