Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1243110
I morgon ska jag till Biltema och hämta mina 2 nya kompletta hjul (beställningsvara) till min boggitrailer till båten (165x13C), den står på "sock" (söndertorkat). När jag bytt på den så blir det sommardäck på 740-in också .. :lol: :lol: när jag ändå har "grejerna framme." Det ska bli 12 -18° varmt här till helgen, 20° varm på ostkusten. Då käns det onödigt med vinterdäck......
#1243164
Bytet får lov att bli när nya däcken kommer till däckfirman :p Förhoppningsvis under nästa vecka någon gång, annars finns risken att jag får köra på gamla 17" tills nya 19" är redo :p
#1243329
Fick skiftat i tisdags och en äkta, varsam, handtvätt hos Volvohandlaren som extra krydda!
#1243341
lennarte skrev:När jag bytt på den så blir det sommardäck på 740-in också
Fixat!!! Man blir lika överraskad varje år över så tyst det blev.
Båttrailer är numera utrustad med 4 st sådana här hjul
41165.jpeg
41165.jpeg (86.94 KiB) Visad 859 gånger
Det blev bytt olja och filter också så nu är den färdig för i vår
#1243422
Bytte på lillbilen o släpet i Tisdags. Volvon lämnar jag in för byte, ska ändå balansera däcken. Byte, balansering o tvätt av däck o fälgar, 800kr Blir den 18 April.
#1243431
Skulle ha bytt idag men fick förhinder så bokade om till den 13/3 och tro på f*n, visst har det kommit snö under natten så det var väl ett tecken kanske :) För övrigt så är jag, vet inte med er andra så trött på det här snöandet att jag kräks snart, vill ha vår och torra fina ogrusade vägar NU! Pronto!!!
#1243439
Volvordesign89 skrev:Skulle ha bytt idag men fick förhinder så bokade om till den 13/3 och tro på f*n, visst har det kommit snö under natten så det var väl ett tecken kanske :) För övrigt så är jag, vet inte med er andra så trött på det här snöandet att jag kräks snart, vill ha vår och torra fina ogrusade vägar NU! Pronto!!!
I Göteborg är det snustorrt och sopat (inklusive hela cykelvägen till jobbet idag) men det var is där smältvatten runnit eftersom det varit en klar natt.
#1243458
Skönt, då är det påväg åt rätt håll i alla fall! Här i Örebro trakten så är det mer omväxlande, regn, snö, is, grus, damm ja, vidrigt alltså...
#1243470
På torsdag byter jag bil, från V60 med 17" vinterdäck till XC60 med 20" sommardäck. :D

I morse snöade det, jag väntar nog ytterligare en vecka innan jag byter däck på cyklarna.
Användarvisningsbild
av Funk
#1243859
v40somm.jpg
v40somm.jpg (118.47 KiB) Visad 773 gånger
Förra helgen åkte sommarhjulen på...skitfula fälgar, men lite plastidip så blev det bättre..



/Thomas
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 58

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]