Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1575458
joel80 skrev:
EbbevonVolvo skrev:Många plusgrader nu! Ser ut vara varmt hela kommande vecka här nere i Ystad. Sommardäcken åkte på idag. +16 grader idag - inget bra väder för dubbfria nordiska vinterdäck. Skulle det bli ett bakslag så får väl bilen stå kvar i garaget. :-)
Imorgon åker sommardäcken på för mig här uppe i Gävle också. Men bara på ena bilen, väntar veckan ut med den andra. Vi har haft 12-13 grader idag. Snön som kom för några dagar sen är borta så nu är det bara det där sista från tidigare i vinter i skuggiga partier kvar.

Hämtar också ny bil på tisdag så sommardäcken måste sitta på när jag lämnar den andra.
Läste i någon tråd att du valt fel bil igen. :-D :-D ;-)
Vad jag missat är vilken färg det blev, men det blir kanske folie på denna med?

Som jag skrivit innan så gillar jag inte att privatleasa denna bil. Känns inte som det är min bil, vilket det ju inte är. Två år kvar på kontraktet och nästa bil SKA jag köpa. Men tyvärr ser det inte ut som om det blir möjligt med en ny Mercedes nästa gång. Det blir nog för dyrt, men jag gillar verkligen bilen. Håller redan nu på och funderar på vad som det kan bli. Helelbil blir det i alla fall och det enda som jag redan uteslutit är Tesla. Jag gillar inte deras bilar, helt enkelt. Om priset är rätt så kommer jag kanske att lösa ut min nuvarande bil. Ja, ja, två år att processa vad det blir…
Användarvisningsbild
av joel80
#1575460
EbbevonVolvo skrev:
joel80 skrev:
EbbevonVolvo skrev:Många plusgrader nu! Ser ut vara varmt hela kommande vecka här nere i Ystad. Sommardäcken åkte på idag. +16 grader idag - inget bra väder för dubbfria nordiska vinterdäck. Skulle det bli ett bakslag så får väl bilen stå kvar i garaget. :-)
Imorgon åker sommardäcken på för mig här uppe i Gävle också. Men bara på ena bilen, väntar veckan ut med den andra. Vi har haft 12-13 grader idag. Snön som kom för några dagar sen är borta så nu är det bara det där sista från tidigare i vinter i skuggiga partier kvar.

Hämtar också ny bil på tisdag så sommardäcken måste sitta på när jag lämnar den andra.
Läste i någon tråd att du valt fel bil igen. :-D :-D ;-)
Vad jag missat är vilken färg det blev, men det blir kanske folie på denna med?

Som jag skrivit innan så gillar jag inte att privatleasa denna bil. Känns inte som det är min bil, vilket det ju inte är. Två år kvar på kontraktet och nästa bil SKA jag köpa. Men tyvärr ser det inte ut som om det blir möjligt med en ny Mercedes nästa gång. Det blir nog för dyrt, men jag gillar verkligen bilen. Håller redan nu på och funderar på vad som det kan bli. Helelbil blir det i alla fall och det enda som jag redan uteslutit är Tesla. Jag gillar inte deras bilar, helt enkelt. Om priset är rätt så kommer jag kanske att lösa ut min nuvarande bil. Ja, ja, två år att processa vad det blir…
Det blev "rätt" färg den här gången. Midnight Blue. Ville ha det förra gången också men då fanns det en leveransklara bil som hade allt annat men som var vit.

Nu får jag se om midnight blue är tillräckligt blå... eller om jag får ångest och längtar efter mer smurfblå igen. Bild

Jag kör finansiell leasing. Man betalar av på skulden precis som vid ett lån, man är själv ansvarig för andrahandsvärdet då det är mer likt att äga fast med lån. Jag har också full rätt att köpa loss eller fortsätta leasingen/avbetalningen efter 3 år.

När jag säljer nu verkar det som om jag får kring 40-50 mer än vad skulden/beräknade restvärdet är på, vilket då blir en utbetalning till mig/företaget.
:)
POLESTARREAR.jpg
POLESTARREAR.jpg (71.78 KiB) Visad 167 gånger
#1575513
Micce1980 skrev:Nu precis skedde det ;-)

Man var tydligen så pass duktig att man märkte upp de efter tvätten vilket jag glömt, denna ska då hamna fram då de är 6mm och de med 5mm hamnade bak nu
.
Bilagan IMG_8674.jpg finns inte längre
.
Fälgarna är ju likadana, precis som jag vill ha det ;-)
.
IMG_8675.jpg
IMG_8675.jpg (2.59 MiB) Visad 135 gånger
IMG_8675.jpg
IMG_8675.jpg (2.59 MiB) Visad 135 gånger
.
Fälgarna är ju samma så återanvänder samma bild men bytte precis till sommardäcken :)
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]