Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#359084
... i Tyskland har en Volvo V50 som bild till texten. Det gjorde mig orolig och visst låg just V50 rätt dåligt till men värre är det för VW Group som ju har ett slags kvalitetsrykte:
Die zehn schlechtesten Hersteller 2009*
1. Alfa Romeo
2. Smart
3. Mazda
4. Audi
5. Skoda
6. Peugeot
7. Seat
8. Lancia
9. Citroën
10. VW

Trist för dem och ägarna...

I toppen kom:
Die zehn besten Hersteller 2009*
1. Daihatsu
2. Subaru
3. Porsche
4. Land Rover
5. Suzuki
6. Mitsubishi
7. Chevrolet
8. Honda
9. Hyundai
10. Dacia

autobild.de
PH
#359228
Audi fjärde sämsta och toyota inte ens i tio i topp :shock:

Trist att inte volvo lyckades klämma sig in på 10 i topp heller. Det är STORT ICKE GODKÄNT för ett svenskt märke att lägga sig under Brittiska landrover eller amerikanska Chevrolet eller för guds skull rumänska budgetDacia!?

Ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag på att volvo blir brädat av jänkare och britter vars bilar jag hyser noll och inget förtroende för.
#359353
finns ju tre sorters statistik?
1/ lögn
2/förbannad lögn.
3/statistik.
gott nytt år.
isak
#359770
Att både Landrover och Chevrolet skulle vara med på 10-i-toppöistan över bilar med hög kvalité verkar ju het orimligt. Okej, Chevrolet är ju i många fall koreanska bilar med annat klistermärke och koreanerna är rätt duktiga på att skruva ihop saker som håller hyggligt, men de "äkta" chevorna borde ju sänka de koreanska. Eller så har det hänt något med både Chevrolet och Landrover de senaste åren. Fan tro´t.
#359810
Men det var ju ingen nyhet att Alfa Romeo är rena pappslöjden.

Dock något förvånande att Skoda kommer så dåligt. Skodaägarna höjer ju sina "pansarvagnar" till skyarna.
Själv saknar jag förtroende för Rackel-Skoda.
#362213
Kan ju vara intressant att veta hur undersökningen är gjord.
Vilka frågor som ställts, till vilka och hur gamla bilarna är och eller hur långt de gått när frågorna besvarats.

För som sagt så brukar ju annars Toyota och BMW komma högt upp i svenska undersökningar.
Detta visar kanske att man inte ska lägga allt för stor vikt vid sådana här undersökningar. I vilket fall gör inte jag det.
#362885
Det är väl inte ett dugg konstigt att listan ser ut som den gör och att inte Volvo hamnar på topp tio!

Betalar man noll å ingeting för en bil (Daihatsu) är man väl glad bara dörrarna går att öppna å stänga..
Köper man däremot en Volvo för en massa mer pengar så ställer man ju högre krav..

Sätt Volvoägaren i Daihatsun ett år och Daihatsuägaren i Volvon ett år så får vi se hur listan ser ut nästa år!

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]