Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
#355095
Någon mer än jag som blir irriterad på alla bilannonser där säljaren skriver "fullutrustad" och bilen i fråga inte är fullutrustad?

Jag kan inte minnas att jag sett enda bilannons där det stått fullutrustad och bilen verkligen varit det!

Dåligt dåligt, eller är jag petig när jag tycker att en fullutrustad bil ska vara just fullutrustad!?!?
Användarvisningsbild
av CarMan
#355113
Jag blir iriterad på sånt.
många köpare köper den texten rakt av, o tror att bilen är full utrustad.

man ska skriva vlken utrustning man har. det är det absolut bästa, då slipper man fråga som köpare
Användarvisningsbild
av Nexus
#355119
Du är inte ensam kan jag lova.Jag brukar dra iväg ett mail speciellt om det är företag och fråga om det finns ditt och datt på bilen då den enligt de är "fullutrustad".
Användarvisningsbild
av CarMan
#355174
Grammse skrev:Du är inte ensam kan jag lova.Jag brukar dra iväg ett mail speciellt om det är företag och fråga om det finns ditt och datt på bilen då den enligt de är "fullutrustad".

ja jo, det har väll hänt at man skickat nått mail. Jag har då förutsatt at bilen har all utrustning o frågat på en funktion eller nått, typ om det är ett abonemang knutet till bilen eller hur funkar det med telefonstyrningen av bränslevärmaren (för den borde ju ha både bränsla värmare & telefonstyrning om den har alla utrustning)
av cse
#355183
Skitbra tips! Det ska jag börja med.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]

Startbatteri

Tack för info, sitter agm i, rejmes hade n&ar[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Skull byta sisten på framstolen 740 88a Det […]

Smörja! Vet du inte?