Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#351428
Hej. Är det någon som sett eller hört om propositionen om skatten på miljöbilar har tagits i riksdagen?
av erc
#351725
KKR skrev:Hej. Är det någon som sett eller hört om propositionen om skatten på miljöbilar har tagits i riksdagen?
Kikade för någon vecka sedan - då jag beställde en ny snåldiesel - och såvitt jag förstår har det praktiska beslutet ännu inte tagits. Börjar bli dags. Kanske kommer den beställda bilen inte bli speciellt skattebefriad?
Användarvisningsbild
av SvenB
#351754
erc skrev: och såvitt jag förstår har det praktiska beslutet ännu inte tagits. Börjar bli dags. Kanske kommer den beställda bilen inte bli speciellt skattebefriad?
Snart går ju riksdagsledamöterna på jullov så risken finns att det inte blir något, och då tror jag att ett antal "bilnasare" får det hett om öronen.
av erc
#352074
KKR skrev:
erc skrev: och såvitt jag förstår har det praktiska beslutet ännu inte tagits. Börjar bli dags. Kanske kommer den beställda bilen inte bli speciellt skattebefriad?
Snart går ju riksdagsledamöterna på jullov så risken finns att det inte blir något, och då tror jag att ett antal "bilnasare" får det hett om öronen.
Alla den information jag sett ute i bilhandeln har varit ytterst tydlig med det faktum att den föreslagna skattebefrielsen är just föreslagen och inte beslutad.
Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Kul att se att den är igång igen, om 1,[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]