Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#339922
Haha, jag konstaterar att det återigen kommer ett svar utan beräkningar för att styrka tidgare påståenden och diskussioner eller vidare förklaringar kring dessa.

I think I get the picture...... 8)

Mvh
Arese
#340021
Tack Joschua, den kan nog hjälpa många....

Såg att vår kära a=F/m fanns med bla, kan kanske hjälpa till i räknestugorna!:D

Mvh
Arese
#341837
Arese, det hjälper inte avtt visa en beräkning då du varken förstår eller kan tolka beräkningen. Då skulle du ju inte begära en utan själv räkna ut. Och du har ju räknat fel på acc hitentills. Du bör studera ämnet för att förstå. Acc är ökning av hastighetetn per sekund, inte hastighetsökning i sig.
Återigen hittade du 3 siffror som passade in i artikeln (fast det var bokstäver, F=ma) som du slänger ut i tron att vi ska tro att du vet vad du pratar om. Men förklara vad dom menar istället? Vilket F, a etc . Sambandet är viktigt. Detta har jag gjort tidigare, men jag förstår att du inte förstått innehållet. Det som står i artikeln är exakt det som jag ältat även i tidigare trådar.
” So power is the critical determining factor for maximum acceleration…..!
(fast jag tror inte du förstår, utan kommer med ett beräkningskrav.. Fast visa accet som jag bad om:
du kör i 108 knuter med acc = 1 m/s2. Vad är hastigheten efter 1 sek, 2 sek....osv
#341898
Hej len

Återigen igen koppling till de exempel vi diskuterat tidigare.... :roll:

Lite hårt att uttrycka sig om andras kunskap när du tagit dina egna beräkningar direkt från en tråd på Zatzy. Måste kännts segt när yamaha tog dig med brallorna nere och publicerade hela inlägget med källa :D

Så länge du inte orkar (kan?) visa vilka beräkningar jag presenterat som är fel så föreslår jag att du taggar ner!

Mvh
Arese
#343183
Men arese, att du inte ger dig. len har ju resivisat beräkning i tidigare trådar. Den enda som inte redovisa kunskap är väl du. Svara på hans fråga istället för att skriva trams. när du räknat fel kanske han visar hur det ska göras. Jag tycker mig se dom som vet vad dom pratar om ( och visar med exempel och beräkningar) samt dom som pratar men inte vet ( och inte kan räkna). Du har än inte visatnågon bidragande till denna eller den "stoppade" tråden mer än att du svarar på varje inlägg men utan någon fakta. (Kanske zatzy kopierat len fast de var väl inte lika? Kanske båda kan räkna...)
#343246
Gomorron yxskaft, tråden på zatzy.com som len kopierat är fem år gammal......

Visa istället vilken av mina kalkyler (med tydliga beräkningar) som är fel innan jag börjar räkna på nya fall. Det är det enda jag begär, annars kommer vi ju aldrig vidare. :roll:

Mvh
Arese
#1570063
Sedan handlar det väl om vilka hastigheter du ska kör i kör du i stan så kanske det höga vridmomentet på låga varvtal tex 1500 RPM gör att bilen inte känns slö . Kör du efter motorvägen som en vanlig person typ 3000 RPM
Då kanske det är en kombination mellan hästkrafter och vridmoment eller ?

Men om en diesel har smalt valsregister för vridmomentet Känns det inte inte som att bilen Accelererar långsammare när du gå över den gränsen . Alltså att du känner Att vrider det minskar
Speciellt om du har dieselbränsle med ett cetanvärde på typ 51
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]