Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
#325348
Ren otur att han kvaddade nu tolkar jag det som. Krånglande gaswire och över 10 år gamla däck gör väl sitt till.
av Lövet
#325376
Det behöver ju inte ha gått särskilt fort heller. Skadorna är begränsade till stötfångaren.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#325384
Som jag skrev tidigare så är det föraren som gjort bort sig, oavsett om däcken är gamla eller att gaswiren går trögt...

"På väg till vägningen hade stackar´n naturligtvis inte haft ägg mellan foten och gaspedalen utan råkat trampa lite hårt"


.
Användarvisningsbild
av Severin
#325386
Sånt som kan hända


På väg till vägningen hade stackar´n naturligtvis inte haft ägg mellan foten och gaspedalen utan råkat trampa lite hårt. Dem som kört en F40 vet vad det innebär! Är det dessutom 10 år gamla däck och lite fuktigt ute, så blir det en piruett. En F40 har inga antispinnsystem överhuvudtaget som moderna sportbilar och jag märker faktiskt att fler och fler klarar idag inte av att köra våra superbilar helt utan system. Nästa vi alla börjar ta för självklart att man kan trampa utan eftertanke på både broms och gas då systemen hjälper upp förarens brist på känsla. (Jag fick ju själv en snyting av den orsaken i vintras med modern Lamborghini när jag hamnade på is (underkylt regn) med avslagen antispinn.)
Användarvisningsbild
av isak
#353490
alla gånger som släpvagnar besiktades med 2or liten rörelsereserv i draget? gick inte få dem att förstå att det sitter fjäder där?? fick inte släpet godkänt förrän fjädern ersattes med ett temporärt plattjärn! som givetvis demonterades till nästa bes. visserligen några år sen men iallafal?
isak
av *pettson*
#353497
Redlös skrev:Man kan neka inspektören att köra bilen också. Men det visste ni väl?
Det har jag gjort. Inspektören var inte ett dugg uppmärksam på det jag berättade (nödig kännedom) om fordonet jag kom i. Så jag förbjöd honom att köra fordonet. Antingen lärde han sej nåt om fordonet innan körningen eller så blev det ingen körning. Bilen ifråga var ett amatörbyggt fordon som var på gränsen mellan banbil och vanlig bil.
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]