Kvalité på "premiumbilar" ???
Postat: tor 24 sep 2009, 06:11
Min åkdon (V70 Classic Momentum 2.4D ´07) är just nu uppe i Gellivare hos ErikssonBil för att:
* Fixa delningen i motorn som läker. (Jag upptäckte olja på framkant blocket vid ca:3500 mil, men på en annan Volvo verkstad brydde de sig inte.)
* Byta SWM eftersom vinkelgivaren till antisladdsystemet som tjorvar sitter där, ev "rullen" också.
* Byta dubbelmassesvänghjulet & kopplingen som är defekta.
* Ev byta ut en Lambdasond. (Kanske mjukvara som spökar)
* Montera elmotorvärmare (Lätt jobb när motorn är ute, mitt val)
Allt detta är ju skitskoj när garantin gått ut och man måste ta detta på försäkringarna och några självrisker.
Och bilen har ju bara gått 5020 mil... Så jag tror inte att miltalet spelar så stor roll på dieslarna, en nyare kan bevisligen djävlas lika mycket som en äldre.
Och jag som köpte en hyfsat ny & beprövad modell med knappt 2800 mil på mätaren just för att slippa sådana här problem, men när ett företag jagar kronor & ören så blir tydligen kvalitén därefter
* Fixa delningen i motorn som läker. (Jag upptäckte olja på framkant blocket vid ca:3500 mil, men på en annan Volvo verkstad brydde de sig inte.)
* Byta SWM eftersom vinkelgivaren till antisladdsystemet som tjorvar sitter där, ev "rullen" också.
* Byta dubbelmassesvänghjulet & kopplingen som är defekta.
* Ev byta ut en Lambdasond. (Kanske mjukvara som spökar)
* Montera elmotorvärmare (Lätt jobb när motorn är ute, mitt val)
Allt detta är ju skitskoj när garantin gått ut och man måste ta detta på försäkringarna och några självrisker.
Och bilen har ju bara gått 5020 mil... Så jag tror inte att miltalet spelar så stor roll på dieslarna, en nyare kan bevisligen djävlas lika mycket som en äldre.
Och jag som köpte en hyfsat ny & beprövad modell med knappt 2800 mil på mätaren just för att slippa sådana här problem, men när ett företag jagar kronor & ören så blir tydligen kvalitén därefter
