- sön 02 aug 2009, 12:51
Har alltid varit lite svag för BMW. Har tidigare haft ett antal olika BMW:n. Den senaste var en 525I E34 89:a. Har nu fått kontakt med en kille som ev. vill byta sin BMW 750 IL 89:a E32 mot min Volvo. BMW:n har en V12, automat, ganska välutrustad, i hyfsat fräscht skick, har gått ung. lika långt som Volvon dvs. ca 30000 mil. Automat lådan är bytt sedan tidigare.
Vet ju att det mer eller mindre är en ekonomisk katastroff att byta men att ha en mullrande V12 under huven är inte helt fel. Vet att den har dyra ägarkostnader, mycket som kan krångla men ändå. Tanken är då att den får gå endast som sommarbil och att jag sparar Astran som vinterbil. Är som sagt lite småsugen och om det skulle bli aktuellt så blir det ett byte rakt av som gäller.
Vad sägs?
Vet ju att det mer eller mindre är en ekonomisk katastroff att byta men att ha en mullrande V12 under huven är inte helt fel. Vet att den har dyra ägarkostnader, mycket som kan krångla men ändå. Tanken är då att den får gå endast som sommarbil och att jag sparar Astran som vinterbil. Är som sagt lite småsugen och om det skulle bli aktuellt så blir det ett byte rakt av som gäller.
Vad sägs?
S80 07 Turbo aut summum .
Mackan
Mackan