Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag har under en längre tid undrat varför många bilar (både nya och äldre ) har ett emblem med tre färger. Färgerna är Brun/Gul/Orange om jag inte minns helt fel. Det är placerat på bakluckan och det är ungefär lika stort som en femkrona fast fyrkantigt. Vore bara kul att veta vad märket betyder eftersom så många har det :)
Användarvisningsbild
av villon
Det är Ditec märket, "lackbehandling"
av Red Dragon
Åh fasen okej tack nu vet jag :)
Användarvisningsbild
av Brainy
När jag åkte med min chef och vi kom upp på östermalm och det svängde ut en Merca modell större (läs s-klass eller liknand) och han säger "F*n vad många som skyltar med att dom är bögar nu för tiden"

... :roll: Ja ditecbehandling kan ju vara bra till mycket, även att hävda sin sexuella ställning?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av camaro69
Brainded skrev:När jag åkte med min chef och vi kom upp på östermalm och det svängde ut en Merca modell större (läs s-klass eller liknand) och han säger "F*n vad många som skyltar med att dom är bögar nu för tiden"

... :roll: Ja ditecbehandling kan ju vara bra till mycket, även att hävda sin sexuella ställning?

mvh
Anders
:?:

Hur menar du?
Användarvisningsbild
av Nexus
Det man ej har i byxan får man kompensera med en stor fet Tysk bil :wink:
BRANIDED :!: .e du förvirrad eller har du kört Saaben nu igen :wink:
av matzen10
grammse skrev:Det man ej har i byxan får man kompensera med en stor fet Tysk bil :wink:
Han blev ju frånåkt av mig härom sistens så allt han fick se var det där märket på min baklucka; han e bara lite lack för det! :lol:

Med detta sagt är det dax att smöra lite!
Grattis till Moderator-skapet, Brains!!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
camaro69 skrev:
Brainded skrev:När jag åkte med min chef och vi kom upp på östermalm och det svängde ut en Merca modell större (läs s-klass eller liknand) och han säger "F*n vad många som skyltar med att dom är bögar nu för tiden"

mvh
Anders
:?:

Hur menar du?
grammse skrev:Det man ej har i byxan får man kompensera med en stor fet Tysk bil :wink:

Om ni går på en bögklubb så kommer ni se att det hänger flaggor utanför med regnbågsfärger.
Ta t.ex. detta foto från pride (jag tänker inte förklara varför jag har det på min hårddisk :oops: :wink: )

Bild

Detta blandade han ihop med ditecs logga
Bild

Det var tydligen för långsökt, jag tyckte det var överjäkligt roligt iaf och missar inte en chans att pika honom om det.

Matzen: Nä du körde ju ifrån mig för mycket så det fanns inte en chans för mig att se loggan från det avståndet ;)
(Eller så hade jag för mycket annat att fixera på när jag slipstreamade med halvgas i väntan på omkörningsläge, synd bara att du oroligt la all din uppmärksamhet i backspegeln så du totalt missade lastpallarna som någon slängt ut mitt på autoban :()

Nu är det nog dags att tänka på julklappen så: Skämt å sido, nog för att du fick lite försprång när du fick svänga ut på vägen och ge gas före mig men som jag sagt tidigare så blev jag väldigt imponerad över hur bra en steg 1 bsr-chippad lättrycksvolvo går! Stillastående start så tror jag inte jag hade haft chans 0-100, var ju först uppe i hastighet som mina extra hk visade sig och jag började knapa in avståndet du fått.(eller var det obefintliga väghållningen runt lastpallarna som visade sig där? :roll: )

mvh
Anders

Ps. Grammse, jag kör i princip bara Saab numer, lite bmw ibland men det är sälsynt. Ds.
Användarvisningsbild
av Brainy
Addekarlsson skrev:Tror han själv undrade lite över hur chefen tänkte, som kläckte meningen?

Mvh/ Adde
Idiotförklaringen var inte långt borta nej...

Att du inte skulle få kallstarta eller dra h[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]