Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jon
Ny fin bil men den får också ny fin skit fråg jåglarna.

Så hur tar man bort det på ett korrekt vis? Tanken är ju att lacken ska härda lite innan jag släpar in den i en tvättanläggning.

Det verkar som de små liven använder takrailsen som sittpinne, dags att snickra på en falkattrapp :)

Men lite info om hur man tvättar bort det på bästa sätt vore bra. Vet att man inte ska gnugga då avföringen kan innehålla diverse partiklar som agerar sandpapper.

Tack,

jon
av Addekarlsson
Spola med slang tills det mesta försvunnit, sen går du på lite lätt med en mjuk svamp och rikligt med tvättlödder. Ju mer lödder det blir, desto skonsammare är det.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Jon
För oss stadsbor som måste köra långväga till en dyr tvättanläggning? Kan man använda våtservetter till nöds?

/Jon
av matzen10
Jon skrev:För oss stadsbor som måste köra långväga till en dyr tvättanläggning? Kan man använda våtservetter till nöds?

/Jon
Ja det går ju förståss..Men som sagt; det kan va lite lurigt att få bort det..Varmvatten flaska kan du väl ta med dig ut till bilen och spruta på med först?!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
Jon skrev:
För oss stadsbor som måste köra långväga till en dyr tvättanläggning?
/Jon
Vatten och svamp finns ju på varenda bensin mack :wink:

Lacken är härdad så tvätta är ingen fara alls :)
av DanneF
jag brukar köra på en skvätt glasputs så det blöts upp o sen tar jag microfibertrasan som jag putsar rutorna med o tar bort det med, bättre me lite smårepor istället för att skiten fräter in på lacken.
av matzen10
DanneF skrev:jag brukar köra på en skvätt glasputs så det blöts upp o sen tar jag microfibertrasan som jag putsar rutorna med o tar bort det med, bättre me lite smårepor istället för att skiten fräter in på lacken.
Helt rätt inställning!

---< Matz
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]