Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
#8658
Diskuterar ofta med kompisar angående vilket bilmärke som är bäst mellan Volvo och SAAB.... Oturligt nog har jag oftast vart ensam "volvo-fan" bland dessa kompisar, som gillar SAAB bättre.... De påstår att det är mindre fel på SAAB'arna, särskilt nya, att det är mkt mer fel på nya Volvo's. Vidare säger de att äldre SAAB-motorer går lika långt som en röd-volvo-motor... att de är lika driftsäkra osv. Att SAAB har samma kvalitét som Volvo, att SAAB's fläktar är bättre än Volvo's, för SAAB kör med flygplansfläktar med mera.

Klart som fasen att jag inte tror på allt detta. men ni fattar säkert vart jag vill komma med detta, skriv ner allt ni kan om Volvo respektive SAAB-bilarna, nackdelar, fördelar, varför det är dåligt osv. Egna erfarenheter... Måste ju knäcka dem... :twisted: :lol:
Senast redigerad av 1 Ramon, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sparkz
#8669
* Kedja har man på cyklar och mopeder, inte till kamaxeln på en bil.
* Har du sett en Saab som inte läcker olja? Grattis i så fall!
* Hopprepet...
* Jämför priset på en 9000 och en 850 av samma årsmodell.
Användarvisningsbild
av Ramon
#8671
Bra, fortsätt så... :lol: Fast vad menar du med "hopprepet"?
Användarvisningsbild
av Sparkz
#8673
Drivremmen som alltid hoppar av, Saabmekarna kallar den så.
Användarvisningsbild
av Ramon
#8675
Hahaha, *asg*, det är ju bra att Saabmekarna insett hur bra bilar SAAB egentligen gör...
Användarvisningsbild
av Brainy
#8677
Fläktar från flyget? de jas som krashat då?
En tjej jag känner som köpte en beg. 9-3 Aero, tog några månader så dog fläkten. När det sen var dags att byta igen så köpte hon en sproilans 9-3 Aero, garantin hann inte mer än gå ut förrän flärren på den var pajj också.
/Anders
Användarvisningsbild
av Ramon
#8680
Brainded skrev:Fläktar från flyget? de jas som krashat då?
Haha, den var riktigt bra! :lol:
av bromsoket
#66444
Vad vill du ha sagt???

gå in på ett "saabforum" och fråga samma sak, (dom kan nog hitta diverse fel på volvo garanterat)
Användarvisningsbild
av Brainy
#66459
Just nu har jag både volvo och saab i min ägo och måste säga att jag är minst lika nöjd med båda. Det som talar till Saabens fördel är nog att vägbruset är något lägre(inte bara än i 343an utan även än V70) och att Motorn ju är riktigt rolig. Men precis som jag kunde köpa en Aero så hade jag ju kunnat köpa en t5 för att uppväga det.

/Anders
av anp
#66462
Den här frågan är väl lika enkel att besvara som vad som kom först. Hönan eller ägget... ;)

( Fast personligen vet jag ju att Volvo ÄR bäst av de 2 )
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]