Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bias s60
min s60 2001 har fått rost på insidan av bakdörrarna båda, ska till volvo och höra vad dom tycker om dt. sj så tycker jag det är en kvalitets brist.
Någon mer som har detta el har haft rost på sin s60?
av Amarace
Garantin gäller väl bara genomrostning?
Användarvisningsbild
av SE6M
Va, rost redan ???
Bilen är ju en 01'a eller ?

Har du några bilder på eländet, verkar ju tragiskt att det kommer redan.
Är det några skador som har orsakat rosten, eller var mer precis kommer rosten från ?

/Mats
Användarvisningsbild
av Tomas88
Det verkar ju märkligt. Jag tycker Volvo borde återgärda detta gratis även om garantin inte gäller för detta.

/Tomas
av dali
Jag är inte helt insatt i Volvos villkor, men rostgarantin brukar bara gälla genomrostning inifrån, dvs om du får ett stenskott som du inte fixar så gäller inte garantin. Fabrikationsfel/lackfel bör gå på garantin.

Det skadar dock inte att prova, i värsta fall får man nej.
Användarvisningsbild
av Fluffen
volvo måste väl ta en sån sak som goodwill kan man tycka, precis som mercedes gör.
av Frigge
Fluffen skrev:volvo måste väl ta en sån sak som goodwill kan man tycka, precis som mercedes gör.
Måste måste dom inte, det beror ju på en del faktorer såsom var du servar din bil o var du är kund. Är du helkund hos en Auktoriserad Volvoåterförsäljare har du stora chanser till Goodwill.

Mercedes tar det pga dom har stora rostproblem, det har INTE Volvo.
Mercedes rostproblem är ju ganska omfattande vilket leder till deras generösa Policy på rost, dom har inte mycket att välja på.
av Bias s60
Rosten kommer från innsidan av bakkanten på bakdörrarna, pratade med Rejmes idag, jag ska dit i slutet på månaden o ta kort, sen får vi se vad som händer.
Men som sagt vad några stenskott kommer ej in på insidan så jag kommer att driva det här till sin spets.
ska återkomma med uppdate.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Nä, de måste ju ingenting det är ju därför det heter just goodwill. :P

Mercedes har faktist lovat bättring på rostfronten men är det inte fullservat på auktoriserad mercedesverkstad så är det naturligtvis tvärstopp.
Volvo borde väl ha nått liknande på s40 :D Som för övrigt enligt mitt tycke verkar vara nästan likna rostbenägna som mercedes.
Trasig turbo V70 D4 aut MY15

Igår 11/8 på väg med bilen till b[…]

Tycker att du verkar ha det mesta i utrustning, ja[…]

Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller