Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1574244
sewen skrev:Jo, har också noterat utvecklingen.
Funderar på hur jag ska göra när barnen vill övningsköra om några år. Hade en kollega som köpte en Golf som var manuell enbart för att hans dotter skulle kunna lära sig manuella växlar när hon övningskörde. Men det va ju säkert fem år sen. Det kanske bara är onödigt att hålla på.
Har samma problem, men med barnbarnen...... Äldsta barnbarnet (20 år nu) tog sin mammas (manuellt växlade Peugot 107) med sig när han flyttade (20 mil) och nu ska hans syster börja köra. Dottern har en Hyundai med automat, frugan har Ju Subaru (automat) så då är det bara 745-an kvar. Den vill ingen ens sitta i (sanitera själ). Men hennes pojkvän klarade "kortet" för någon vecka sedan och bytte in sin 940 A-traktor mot en manuellt växlad Citroen C5. Så nu är alla nöjda igen......
Olika åldrar på barn och barnbarn, olika problem
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1574245
Minns när min morbror hade en SAAB 900 Turbo 16V med automatlåda, bilen som var typ från 1990 hade en 3-växlad låda.
Dom köpte den ny och den var speciell att köra med turbon och så få växlar... :-)

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]