Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1569458
Derank skrev: sön 04 feb 2024, 20:30 och i värsta fall kostar det dig 1500kr
Blir ofta två böter, en för in och en för utfarten och det är i DKK, så brukar landa på 4500 Svenska kronor. Men vi vet ju att du tycker det är småpotatis :-D :-D :-D
#1569460
Derank skrev: sön 04 feb 2024, 19:45 jo, dt är det jag menar, ladda upp det du har, ligger det kvar till semestern, borde det väl vara lungt.
Jag har laddat upp bilder på senaste regbeviset där det står Euro 5 och Euro 6. Fått bekräftelsemail att det är registrerat.

Men går man in på sidan för att kolla så fungerar det lik förbaskat inte. Vad händer om du kollar din bil som du reggat, kan du se om det är ok nu i länken nedan ?

https://mz.miljoezoner.dk/da/lookup/step1
#1569493
Funk skrev: mån 05 feb 2024, 11:34 Danskarna har tillgång till vårt (och andra ) register.
Trodde jag också. men när jag knappar in våra registrerings-nummer på deras server så har det ju ingen tillgång till vårat register.

Jag har även själv laddat upp mitt registreringsbevis. Men lik föbaskat fungerar det inte.

Om de hade haft access till bilregistret i Sverige så hade det bara visat en OK sida. deras system verkar ju totalt helkass. Och inte vågar man chansa om det kan kosta 4500 kr.

https://mz.miljoezoner.dk/da/lookup/step1
Bilagor
COP.JPG
COP.JPG (47.77 KiB) Visad 323 gånger
#1569524
Ok, men då kan man ju fråga sig varför man skall ange land innan man trycker på sök. Om de ändå inte har någon access till andra länder att skicka sökningen till är den ju helt meninglös funktion.

Och bilarna jag har reggat i deras egen databas, och fått bekräftat att de lagrats, inte ens dessa klarar man att slå upp.

Inte många poäng för den designen :oops:
Bilagor
land.jpg
land.jpg (9.67 KiB) Visad 283 gånger
#1569655
Såg detta på deras sida nu.

"List of countries where the Danish Environmental Protection Agency has access to the vehicle register, and does not need to register before entering the low emission zones:

-Norway

Some campers are also included in the rules. You can read more about the requirements for campers here.
Vehicles registered abroad, which are more than 30 years old do not have to be registered.
"

Konstigt att Sverige inte är med på listan av länder som danskarna har access till :-/

Annars kan man ju ta sommarbilen för den fyllde 30 i december, hur de nu ska kunna veta det utan access och utan att man registrerar?

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]

Låter som om den drar tjuvluft någon s[…]

Tog en 13-mila sväng i lungt tempo under dage[…]