Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1569347
Försöker registrera mina två bilar (Euro 5 och Euro 6) i Danmark så jag ska kunna besöka Köpenhamn, men det krävs original certifiering och registreringshandlingar från när bilen en gång registrerades in som måste skannas in och skickas till Danmark

Jag har bara aktuellt registreingsbevis i.o.m att ägarbyte och jag är ägare nr2. Så det verkar ju fan kört totalt. Blir inget Danmarksbesök på semestern då tydligen.
#1569349
Skicka in det du har, inte säkert de ens läser papperet
#1569351
@VolvoB20, Spännande, har inte ens tänkt tanken. Hämtade sambon inne i Köpenhamn C på Huvudbahngården förra sommaren då vi sammanstrålade där när vi skulle iväg. Hade nog missat detta nu annars. När man skulle ha ett miljömärke i Tyskland och ett i Frankrike gick det ju enkelt, hur gör man här ja....

Antar att man kan parkera ute vid Fields och åka in med DOT appen eller från flygplatsen via DSB appen eller biljett inifrån flygplatsen i värsta fall
#1569353
Jag laddade upp en bild på mig själv, verkar inet vara någon som kollar:


Vehicle registration number: xxxxxx
Nationality of vehicle: SE
Brand: volvo
Model: xc60
Vehicle category: N1
Emission class: Euro 6
First registration date: 4/4/2016

You have uploaded 1 files for documentation.

You can use your vehicle in the low emission zones right after it is registered. You do not have to wait for the Danish Environmental Protection Agency to confirm your registration is valid.

Please note, that your registration is valid for five years from the time of registration, but can be deleted without prior notice, if the provided information and/or documentation is missing/incorrect. The Danish Environmental Protection Agency will notify you if your registration is deleted.

Best regards,

The Danish Environmental Protection Agency
www.miljoezoner.dk/en
#1569369
fjohan82 skrev: lör 03 feb 2024, 23:21
Micce1980 skrev: lör 03 feb 2024, 22:56 @VolvoB20, Spännande, har inte ens tänkt tanken.
Med en bil inreggad efter 1/1-2011 som är Euro 5 eller 6 behöver man inte tänka tanken... :-)

Är väl bara för bilar som är danskregistrerade, när jag kollar upp våra bilar så har Danmark ingen direktkoppling till Svenska fordonsregistret och kan kolla om bilen uppfyller kraven eller är reggad efter 2011, utan den måste registreras. Eller är det så att svesnka fordonsregistret ligger nere pga hackeattack så de inte kan kolla regnummer i Sverige automatiskt just nu.

Knappa in ert regnummer och kolla om era fordon är godkända.

https://mz.miljoezoner.dk/da/lookup/step1

Våra är reggade 2012 och 2014 men det är inget Danmark kan kolla upp automatiskt på regnummret
Bilagor
dansk.jpg
dansk.jpg (59.75 KiB) Visad 801 gånger
#1569397
Derank skrev: lör 03 feb 2024, 23:09 Jag laddade upp en bild på mig själv, verkar inet vara någon som kollar:


Vehicle registration number: xxxxxx
Nationality of vehicle: SE
Brand: volvo
Model: xc60
Vehicle category: N1
Emission class: Euro 6
First registration date: 4/4/2016

You have uploaded 1 files for documentation.

You can use your vehicle in the low emission zones right after it is registered. You do not have to wait for the Danish Environmental Protection Agency to confirm your registration is valid.

Please note, that your registration is valid for five years from the time of registration, but can be deleted without prior notice, if the provided information and/or documentation is missing/incorrect. The Danish Environmental Protection Agency will notify you if your registration is deleted.

Best regards,

The Danish Environmental Protection Agency
www.miljoezoner.dk/en
", but can be deleted without prior notice, if the provided information and/or documentation is missing/incorrect."

Well, din registrering kan ju tydligen blir raderad redan på måndag när kontrollanterna kommer tillbaka till jobbet efter helgen Om de nu inte tycker du ser genomärlig ut på ditt självporträtt.

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]