Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1567387
Tjena!

Bytte bensinpump i somras genom verkstad. Efter bytet så har jag märkt av att den ligger o skramlar i tanken.
Till en början så tänkte jag skit i det för verkstan var så otrevliga emot mig att jag inte vill ha med dom att göra mer.

Men nu långt senare har jag även märkt att bilen till och från hackar strax efter att reservlampan börjar lysa. Brukar vanligtvis alltid tanka innan reservlampan börjar lysa så därför har jag inte märkt av det, motorlampan har även börjat lysa och jag får felkoder som indikerar på ,bensinpumpen..

Till min frågeställning, har jag någon reklamationsrätt och begära att dom åtgärdar problemet (bensinpumpen köpte jag in själv via vparts)?
#1576232
Det blir kanske inte så lätt när du köpt pumpen själv. Det är säkert inte pumpen som felar, har läst någonstans på forumet att på visa modeller kan det vara svårt att montera pumpen rätt, med just skrammel som följd. Förmodligen når inte pumpen ända ner i botten då.

Hej Hasse och tack för ditt svar. Läsar[…]

Jag tänker att eftersom vvt-enheterna är[…]

Kolla också med vilken motor du kan ha de sm[…]

Jag använder numera vanlig "brännar[…]