- ons 24 jan 2024, 07:29
#1568399
För mig som aldrig köper en ny bil har det varit ekonomiskt försvarbart att göra tvärtom mot trenden, när snåla dieslar vart poppis köpte jag 6cylindriga bensinare för vrakpriser och åkte både kungligt och billigt. När sedan dieseln var det sämsta köpte jag en V50 D2 och åker med mina mått oförskämt billigt.
Jag ser inte vitsen att initialt ta en värdeminskning på 50-60.000:-, fri service och 3års nybilsgaranti och bla.bla.bla. och andra skojerier som märkesverkstadens med stämplar i boken som en religiös företeelse.
Kompisen köpte en flång ny Ionic5 för 600.000:- och blev erbjuden 700.000:- ett år och 2000mil senare, det är en chansning som jag inte har utrymme för i min ekonomi.
Jag föredrar att räkna mil kostnad och så länge jag ligger under 30:-/mil är jag nöjd och så blir det den bilen jag kan räkna hem som jag köper.
Jag ser inte vitsen att initialt ta en värdeminskning på 50-60.000:-, fri service och 3års nybilsgaranti och bla.bla.bla. och andra skojerier som märkesverkstadens med stämplar i boken som en religiös företeelse.
Kompisen köpte en flång ny Ionic5 för 600.000:- och blev erbjuden 700.000:- ett år och 2000mil senare, det är en chansning som jag inte har utrymme för i min ekonomi.
Jag föredrar att räkna mil kostnad och så länge jag ligger under 30:-/mil är jag nöjd och så blir det den bilen jag kan räkna hem som jag köper.