Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av hagfeldt
#1563543
Jag är i tankarna att skaffa en felkodsläsare till Volvo. Jag skulle vilja ha VIDA men efter att ha läst lite på nätet så verkar det krångla en del med installation m.m...

Jag har börjat ställa sikten mot en icarsoft istället och det jag funderar över är vad jag missar om jag INTE skaffar VIDA? har inte hittat något konkret som talar om varför VIDA skulle vara bättre för Volvo annat än att jag läst att fler skrivit att så är fallet... Kan jag inte göra allting med icarsoft?

Det jag är ute efter är naturligtvis att kunna läsa och släcka felkoder men jag skulle även vilja ha funktioner att kunna koppla ifrån vissa saker, i mitt fall backsensorerna för att slippa felmeddelandet (jag har inga tankar på att byta dom) kan man göra detta i icarsoft eller VIDA?



Här är en som säljer från tradera plug and play, kanske kostar en slant men vore riktigt smidigt att bara köra på! Någon som har något att säga om att köra på detta? :P
https://www.tradera.com/item/343640/616 ... asare-dice

Mvh
Användarvisningsbild
av leiwi
#1563549
verkar som du har en -99 och det är inte säkert att du kan använda Vida på den , den ligger i ett gränsland. innan du köper Vida skulle du nog försöka få någon med Vida som kan testa att det funkar
av Gelis
#1563680
Ang vad du missar med Icarsoft istället för vida. Skulle säga en hel del, bla reparationsbeskrivningar Vida är så mycket mer än att läsa ut bilen. Vida tar också samtliga moduler och mätvärden i bilen vilket inte Icarsoft gör.
Jag har både Vida, Foxwell och Icarsoft och dessa kompletterar varandra rätt bra. En handscanner börjar man med men behöver man gå djupare så blir det att koppla upp datorn och Vida/Dice
Tycker dock att Foxwell slår Icarsoft, finns en tråd om Foxwell 710.
Sedan att koppla ifrån och ändra parametrar är väldigt begränsat även i Vida, Volvo har valt att inte låta kreti o pleti ändra parametrar som tex BMW
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]