Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ZulanHektor
#1559351
Hej, jag installerade Vida 2014D på min win 7 pro laptop och lånade en Dice av en god vän, den fungerade perfekt så jag skickade efter en egen Dice men den hittas inte fullt ut av min dator....den dyker upp som okänd enhet i enhetshanteraren.
Det medföljde en CD-skiva med Vida 2014D men jag har ju redan det installerat och som sagt det funkar ju med den lånade Dicen. Ngn som har en lösning på problemet?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1559389
Vid installationen bör även ett program för Dice installerats , Leta i start
kör det programmet och kolla dicen ev. behöver serienumret ändras
start.png
start.png (936.17 KiB) Visad 440 gånger
dice.png
dice.png (791.7 KiB) Visad 440 gånger
diagnos.png
diagnos.png (791.75 KiB) Visad 440 gånger
av ZulanHektor
#1559412
Nja, det programmet följde inte med på skivan men jag hade det på en annan skiva som kompisen fick med till sin Dice när han köpte den för två år sedan (Vida 204D även den), har installerat det programmet du tipsar om men det programmet hittar inte heller dicen, fast dicen dyker upp som okänd enhet i enhetshanteraren, det verkar saknas ngn drivare, MEN det funkar ju med kompisens Dice i min dator, kanske man måste avinstallera mitt Vida prg som jag fick av kompisen och installera det jag fick med till min Dice, Det står J2534 på en klisterlapp både på nya Dicen och på Skivan jag fick med.
av ZulanHektor
#1559468
Då svarar jag mig själv eftersom ingen verkar veta eller inte villig/kunnig nog att hjälpa till, allt löste sig efter att jag avinstallerade min gamla vida och installerade den nya som följde med min dice jag köpte på Aliexpress. Så nu har man Vida 2014D+ inkl elschema på datorn.
av ZulanHektor
#1559469
Det där gäller inte senaste Vida, allt löste sig genom att avinstallera min "gamla" Vida 2014D, och inst nya enligt videon som fanns på skivan och nu funkar allt som det ska, man ska inte köra ngt Dice config som du visar i din bilder på nya Vida.
leiwi skrev: sön 29 okt 2023, 15:35 Vid installationen bör även ett program för Dice installerats , Leta i start
kör det programmet och kolla dicen ev. behöver serienumret ändras
start.png
dice.png
diagnos.png
Senast redigerad av 1 ZulanHektor, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo 745 b230f 1989

Lyser den som den ska med tändning på? […]

Tack, ja precis den är det. Den delen &a[…]

Stereobyte xc70 01

803 saknar förstärkare utan använde[…]

Olja i kylvattnet?

Kylarvattnet på vår c3 ser inte bra ut[…]