Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1542820
Hej,

En fråga till den samlade kunskapsbanken: Finns det något värde i två "plastkorgar/verktygslådor" som ska vara i bagaget i Volvo 740/940?

Jag var hemma hos min gamla mamma för några veckor sen och hittade två stycken i ett förråd.
Förmodligen hade min pappa dessa i någon av hans bilar, bla. hade han flera 740 och 940 på den tiden då de var nya.

Det fanns även en till synes oanvänd "sarg/ram" till originalstereo, förmodligen från en 940.
Den är jag dock tveksam till att det kan finnas något värde i...?

Hittade denna (gamla?) Traderaauktion, det låter ju galet om en plastlåda kan vara värd detta: https://www.tradera.com/item/343571/590 ... ktygslada-
Korg bagage Volvo.JPG
Korg bagage Volvo.JPG (94.41 KiB) Visad 843 gånger
#1542963
Originaltillbehör i fint skick, och definitivt NOS, betingar galna priser på Tradera.
Har sålt en och annan grej och blivit förvånad varje gång över hur mkt folk är villiga att betala.
Har bjudit på några auktioner för tillbehör till min S70, t.ex. hållare/krokar i bagageutrymmet, men de har dragit iväg långt bortom vad jag har råd med.

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]