Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av mozork1
#1542107
Är det precis samma stolar för både v90 och v60, eller någon skillnad?
Är ute efter riktigt sköna stolar, r-design går bort. Endast inscription är skönt nog för mig. Dock undrar jag över specifika skillnader mellan v90 v60 och eventuellt xc60 xc90 https://vlc.onl/ Appvalley .
Senast redigerad av 1 mozork1, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av bem
#1542113
Kan bero på vilka årsmodeller du tänker på.
Jag provkörde V60, V90, XC60 2021 inför byte till ny bil (det blev en V90) och det var Inscription på alla tre och därmed s.k. elmanövrerade Comfort-stolar med elmanövrerad sitsförlängare i alla tre bilarna. Kan vara annorlunda tidigare och senare.
Tycker personligen inte dessa Comfort-stolar är speciellt bekväma, för platta för min smak (men de kanske blivit bättre senare, än på min V90 MY22). Kan tänka mig Comfort-stolar i ulltyg kan vara lite bättre än skinnklädsel som det är på mina Comfort-stolar, skinnklädseln blir liksom lite "stum". Har man lår som inte är så långa kan standardstolar kanske funka bra, för mig var sittdynan alldeles för kort på standard-stolar så jag var helt enkelt tvungen välja utrustningsnivå med Comfort-stolar (Inscription i mitt fall). Numera, på MY24 åtminstone, tror jag det är Comfort-stolar i alla utrustningsnivåerna (Core, Plus, Ultimate) utom Polestar Engineered som har Contour-stolar. Åk iväg till nån Volvohandlare och provsitt dels standard-stolar dels Comfort-stolar så får du känna själv hur du tycker de är.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1542151
En vän har V90 T6 recharge inscription, men får av någon anledning ont i ryggen efter 10-20mil oavsett inställningar.. Så var det inte i hans audi A6 ca my17, väldigt trevlig bil till skillnad från efterföljaren, därav att det blev annat märke nu.. Och inte i vår V50 summum :-).. (Han är normalbyggd och 1,84).. Så, kör man 'långt', som min vän, så borde man 'låna' den tilltänkta bilen och köra rätt långt i sträck..

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]