Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1540695
Funk skrev:Trevligt inlägg, tackar !

/Thomas
Hoppas inte någon tyckte att det blev FÖR mycket Mercedes (hur det nu skulle kunna bli det :-o ).
Kan nämna så där i förbifarten att BilBengtsson (som nu är uppköpt av BilMånsson) var där med Volvo XC40, C40 och Toy8a BZ4X. VW koncernen var där med iD Buzz, iD3/4 Skoda och någon Audi.
Hundai, Nio (eller om det var Ora), Aiways, Club Tesla Swe och några till var också på plats.

En mycket trevlig och gemytlig stämning mellan alla utställare. Hoppas det blir nästa år också, men det där med elbil börjar bli vanligt nu, så vem vet?

Jo det var det där med Kia Niro EV, körde en sväng med den och undrar om det var något fel på däcken? 17" 225 breda tror jag, och ljudet från dom däcken var otroligt högt! Olidligt skulle jag nästan säga. Missade att fråga om det är så på alla Niro? Eventuella spekulanter bör ta en rejäl provtur och bilda sig en uppfattning om det är något dom kan leva med. EV6 har låg ljudnivå från däcken.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1540815
@Lucif3r, Raka motsatsen nära till hands är väl tisdagsträffarna på Borgeby slott då vid Löddeköpinge som gästan av många amerikanska v-motorer :) https://borgebyslott.se/tisdagstraffar/
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1540818
Lucif3r skrev:Måste ha varit den tystaste bilmässan på länge.... ;-)
Många hundar som skällde på varandra, och uttråkade barn som grät för att det inte fanns några karuseller. Sen blåste det som f..... ;-)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1540820
Micce1980 skrev:@Lucif3r, Raka motsatsen nära till hands är väl tisdagsträffarna på Borgeby slott då vid Löddeköpinge som gästan av många amerikanska v-motorer :) https://borgebyslott.se/tisdagstraffar/
I mitt tycke var det bättre när träffen var vid Vikingatider i Löddeköpinge. Då var det även flygplan som landade där. Förutom motorcyklar, mopeder, flera motorklubbar och även vanliga entusiastbilar.
Fast vad vet jag, har inte varit på träffarna vid Borgeby slott. :-(
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1555385
Det var ett event hos en butik för proffs och privatpersoner här i stan i helgen. Min Mercedes representant, som har levererat nästan alla bilar till detta företag, ställde ut transportbilar och även deras elbilssortiment. Trevlig tillställning med några riktigt bra priser på VVS-produkter.

Min granne (säljare av transportbilar hos Ottobil), frågade om jag kunde hjälpa till att köra några bilar hem från detta event. Tackar inte nej till att ut och köra lite elbilar. Denna gång blev det dessa:
IMG_5639.jpeg
IMG_5639.jpeg (3.84 MiB) Visad 1632 gånger
Bra kampanjpris tycker jag.
IMG_5640.jpeg
IMG_5640.jpeg (2.83 MiB) Visad 1632 gånger
Sen blev det en transportbil som är helel.
IMG_5641.jpeg
IMG_5641.jpeg (3.77 MiB) Visad 1632 gånger
Tog sedan en liten tur med denna skönhet.
IMG_5654.jpeg
IMG_5654.jpeg (4.01 MiB) Visad 1632 gånger
Leasing bildäck

Om det gått till så är det ren st[…]

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Volvo v70 med märkligt elfel.

Hej! Pillade lite med flottören till tanken […]