Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1540532
Kul det börjar röra på sig med fler nya Volvomodeller, nu EX30 som "lanseras" den 7 juni 2023.
https://www.volvocars.com/se/cars/ex30-electric/

"Tillgänglig för beställning från den 7 juni 2023".

Skall bli intressant få veta mer om denna lite mindre rena elbil på helt ny plattform. Den stora EX90 är ju liksom inte för oss vanliga "Svensson" med tanke på prislappen, men EX30 borde nog hamna inom räckhåll för ganska många som funderar på en något mindre elbil och som helst föredrar Volvo. Vi får väl hålla tummarna bilen får bra bemötande, mitt hjärta slår ännu lite för Volvo vad gäller bilar men det klappar inte lika hårt för detta bilmärke längre som det gjorde förr. Kanske jag lever kvar lite i det förgångna då jag tyckte Volvo var toppen på de flesta punkter, det anser jag inte riktigt längre tyvärr efter ha "bränt" mig lite på "Google" infotainment i min nuvarande Volvo, dock det går an om jag säger så. Skall bli spännande att se hur bl.a. infotainmentsystemet funkar i EX30 när bilen kommer i bruk hos konsumenterna.
Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]