Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1535455
kievY skrev: sön 26 mar 2023, 10:40 @Micce1980, Vi har tänkt vara ute v.29.31 och vi är 2 st, vi fastande för moseldalen att prova vin och eventuellt champagne i Frankrike. Hur var det i Epernay med det, bodde ni där eller?
Skulle säga att Epernay är champagnes mecka. Är ni intresserade så boka in det. Vi bodde på B&B där, enkel hotellkedja men flång nytt och gott om parkeringsplatser. Ligger 10-15 min från mitt i city men då va deras priser oslagbara. Vi hade tre nätter här och det va lagom. Ni kan antingen köra runt bland vinrankor eller hyra cyklar. Kör ni är det lätt att hitta platser att ta bilder samt se sig om. Många har även med sig en filt och har picknick vid vinrankorna

Alla de stora märkena och massor med mindre finns här, fler än ni någonsin hinner med att besöka. Besökte även Ay som ligger bredvid. Bokade champagneprovning på https://www.ruedesvignerons.com/en/rech ... nce&page=1 Bokade Moet och Mercier samt besökte deras källare. De flesta ligger på Aveny de champagne och många har drop in för att köpa ett glas eller två att smaka på. Passa på att ta något lätt att äta på valfritt Brasseri med, som Le Khedive.

Kan ge mer detaljer om så behövs senare :-)
av kievY
#1535472
@Micce1980, Härligt, fanns det saker att se/göra för 3 dagar? Var alla vinodlingar öppna att köra så nära och ha picknick?
av kievY
#1535780
Nu har jag beställt miljödekal för Tyskland och Frankrike.
Vet någon om det behövs i holland, belgien, tjeckien? Har googlat men inte blivit klokare på det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1536016
Verkar bara vara i Antwerpen som det behövs.

Beställde du direkt eller genom ombud?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1536019
För Antwerpen kunde man anmäla sin bil online gratis hos myndighet, eller köpa från ombud för typ 30 Euro : (2018)
av kievY
#1536039
VolvoB20 skrev:Verkar bara vara i Antwerpen som det behövs.

Beställde du direkt eller genom ombud?
Jag anmälde på nätet, ska vara gratis registrering. Tyskland och Frankrike har jag köpt så de lär väl komma när som.

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]