Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1534695
Till "äldre" Volvomodeller bör den fungera bra. Jag har CR Pro, den fixar det mesta på t.ex. XC70, V40.

Där CR Pro inte fungerar är till SPA-plattformen. Där fungerar i princip ingen avancerad funktion (backa bromsar, nollställa BMS etc). Det är rätt synd då jag har en XC90 -17.

Om du får CR Pro+ att fungera med de avancerade funktionerna på SPA-plattformen (Nya XC90, S90, V90 etc) så uppdatera gärna i tråden. Jag skulle vara synnerligen intresserad av den informationen. Troligen är jag inte ensam. :-)
#1534709
Malmstroem skrev: mån 20 mar 2023, 19:10 Till "äldre" Volvomodeller bör den fungera bra. Jag har CR Pro, den fixar det mesta på t.ex. XC70, V40.

Där CR Pro inte fungerar är till SPA-plattformen. Där fungerar i princip ingen avancerad funktion (backa bromsar, nollställa BMS etc). Det är rätt synd då jag har en XC90 -17.

Om du får CR Pro+ att fungera med de avancerade funktionerna på SPA-plattformen (Nya XC90, S90, V90 etc) så uppdatera gärna i tråden. Jag skulle vara synnerligen intresserad av den informationen. Troligen är jag inte ensam. :-)
Jag får försöka hitta en SPA att testa detta på, sen kan jag återkomma.. :-)
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]